چرا قیمت‌ها بالا نمی‌رود؟!

چرا قیمت‌ها بالا نمی‌رود؟!      با توجه به بررسی میدانی و نظرسنجی به عمل آمده از ملت همیشه در صحنه و مردم گرانقدر و عزیز که فقط در روزهای انتخابات و راهپیمایی و جمعیت دوستی، یادشان می‌افتیم، تقریباً همگی متفق‌القول از این‌که  چند وقتی است قیمت‌ها بالاتر نرفته و یا بهتر بگویم بالاترتر نرفته اظهار […]

چرا قیمت‌ها بالا نمی‌رود؟!

     با توجه به بررسی میدانی و نظرسنجی به عمل آمده از ملت همیشه در صحنه و مردم گرانقدر و عزیز که فقط در روزهای انتخابات و راهپیمایی و جمعیت دوستی، یادشان می‌افتیم، تقریباً همگی متفق‌القول از این‌که  چند وقتی است قیمت‌ها بالاتر نرفته و یا بهتر بگویم بالاترتر نرفته اظهار تعجب همراه با شادی توأم با غم و اندوه کرده و این اتفاق نادر را به خودشان و مسؤولین محترم تبریک و تسلیت عرض می‌کنند.

    البته این‌که  علی‌رغم چرخیدن درب نظارت و بازرسی و تدبیر بر همان پاشنه بی‌خیالی و نیم بند و چو فردا آید فکر فردا کنیم، متأسفانه مدتی است قیمت‌ها از نفس افتاده‌اند و دیگر توان گران شدن بیش از این را ندارند و حتی مشاهده شده برخی اقلام به اندازه یک هوا رو به نقصان گذاشته و مقداری از باد تورمی آنها کاسته شده است. جای بسی شگفتی و البته نگرانی است.

    به‌ نظر می‌رسد قانون عرضه و تقاضا به ‌صورت طبیعی و خارج از کنترل مسؤولین محترم! در حال انجام کارهایی است که نه مورد قبول عزیزان مربوط هست و نه مورد انتظار دوستان نامربوط. بالاخره این‌که  مردم زورشان به خرید نمی‌رسد و اجناس و ایضاً قیمت‌ها با نبود مشتری گردن شکسته رو‌به‌رو شده‌اند و به همین منظور برای فروکش کردن تب نخریدن و البته برای این‌که  نفسی چاق کنند چند وقتی است حرکت رو به رشد خود را متوقف فرموده و بعضاً برای انجام جهش بلند و ترقی زودهنگام، دورخیز کرده‌اند، به‌نظر نمی‌رسد آنچنان مورد اقبال و نظر مسؤولین و حتی مردم بوده و ایشان همچنان اهتمام و اصرار دارند که اگر قرار است بازار از قانون عرضه و تقاضا تبعیت کند، حواسش باشد که اولاً هنوز آسمان نظارت و کنترل و رسیدگی و دلسوزی مقامات، به همان رنگ چند ماه پیش است و ثانیاً دل بزرگ و دریایی ایشان همچنان غیرمشوش و آرام و پرامید در حال گفتار درمانی و توجیه‌فرمایی و نقد و بحث و گله‌گذاری است، بنابراین عدم تورم، تثبیت بازار و مهم‌تر از همه عقب‌نشینی قیمتی نه مورد تأیید است و نه به صرفه و صلاح و البته بسیار ناپسند و مذموم می‌باشد!

    هوشنگ خان (خودمان را می‌گوییم) ضمن تحت تأثیر قرار گرفتن از این همه مناعت طبع، بلند نظری و اهتمام و اصرار مسؤولین محترم دولتی و مجلسی و قضایی و نهادی و خصولتی و منظور و غیرمنظور! بر حفظ شرایط چند ماهه بازار و اقتصاد و قدرت خرید و همچنین دست‌افشانی برای حرکات موزون دلار و طلا و مسکن و میوه و تره‌بار و گوشت و رب و شیر و کشک و پشم و هر چه بود و نبود! مراتب ضدیت، بد و بیراه، عصبانیت و حرص و جوش و خودخوری خود را به استکبار جهانی، خصوصاً بورکینافاسو جهانخوار و ایادی دست نشانده و ایضاً عمو سام و اذناب و اعوان و دوستان و وابستگان که از دور و نزدیک ما را مورد لطف و عنایت خود قرارداده‌اند، ابراز داشته و اعلام می‌کنم وسیله ایاب و ذهاب به مقصد نامعلوم هرجا به جز اینجا مهیا نمی‌باشد، زیرا که در شرایط جیب‌ها خالی و باید با همین بسازید به سر می‌بریم و خواهیم برد!

باقی بقایت… .

                                                 هوشنگ خان