بودجه سیماسوز !!

بودجه سیماسوز !!      نگفتم این بودجه یک جای کارش لنگ می‌زند، حالا نماینده‌های اصفهان به کنار (گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، البته آنچه به جایی نرسد فریاد است)، بگذریم! اما کم گذاشتن بودجه برای صداوسیما آن هم از نوع ملی‌‌اش دیگر از آن حرف‌ها و کارهایی است که در کل […]

بودجه سیماسوز !!

     نگفتم این بودجه یک جای کارش لنگ می‌زند، حالا نماینده‌های اصفهان به کنار (گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، البته آنچه به جایی نرسد فریاد است)، بگذریم! اما کم گذاشتن بودجه برای صداوسیما آن هم از نوع ملی‌‌اش دیگر از آن حرف‌ها و کارهایی است که در کل مملکت بگردی یک نفر را هم پیدا نمی‌کنی که با آن موافق باشد و آن را تأیید نماید!

    ساخت برنامه‌های متنوع آموزشی، ترویجی و حتی پژوهشی آن هم به میزان زیاد و در همه زمینه‌ها، فقط گوشه‌ای از کارهای صداوسیماست که در این چند ساله با جدیت و به‌صورت مستمر دنبال شده است و شما حتی برای مثال هم که شده نمی‌توانید یک برنامه و مستند آموزشی نام ببرید که مربوط به کشورهای دیگر باشد و زمان ساختش دو،سه دهه پیش باشد!

ساخت فیلم‌ها و سریال‌های ارزشمند و پرمخاطب که هم قصه درست درمان داشته باشد و هم حرف‌حسابی برای گفتن به‌وفور در حال انجام است به همین دلیل است که سال‌هاست که مردم در حسرت دیدن سریال‌های خوب قدیمی مثل یوسفپیامبر، مختارنامه، پایتخت، سربداران، مردان‌آنجلس و ده‌ها سریال دیگر، مانده‌اند و مسؤولین حتی برای دلخوشی آنها سریالهای کره‌ای و غربی و ژاپنی پرمخاطبی مثل پدر مجرد، جومونگ، قصه‌های جزیره و… را هم بازپخش نمی‌کند.

اینها به کنار، آیا وقت آن نرسیده است که پایمردی و مقاومت سرسختانه صدا‌وسیما در برابر تبلیغات غلو شده و عجیب و غریب به سبک ماهواره‌ای و گنجشک رنگ‌کن و پرپیچوخم و دور زدن آزاد را مورد ستایش قرار دهیم و بابت آن تشکر و امتنان نموده و از این‌که اجازه نمی‌دهند با یک مشت رنگ‌ولعاب و ظاهر‌سازی و بزرگ‌نمایی آن هم در حد تیم ملی! شرکت‌های واردکننده و بسته‌بندی‌کننده و شبه‌تولیدکننده که کالا‌ها و لوازم بی‌ارزش را با چند برابر قیمت، آن هم با نام کالای ملی به خورد خلق‌ا… می‌دهند، پول پارو کرده و به ریش خلق‌ا… بخندند، باید قدردان مسؤولین صدا‌وسیما باشیم که علی‌رغم تمامی فشارهای مالی و بودجه‌ای حاضر نشده‌اند کنداکتور ارزشی سیمای ملی را به پول چرک کف‌دست بفروشند!

    بنده به عنوان یک ایرانی متعهد و دلسوز و البته بیننده پروپاقرص صداو سیما، این ظلم آشکار بودجه‌ای و این بی‌محلی حساب و کتاب‌دار را رد کرده و علی‌رغم همه سختی‌ها در کنار سیمای ملی ایستاده و ضمن تماشای هرآنچه در آن پخش می‌شود با صدای بلند عرض می‌کنم که هیچگاه یک بیننده متعصب سیمای ملی را با کمی بودجه و کاهش اعتبار و آمار‌سازی بیست، هشتادی و این قسم مسایل تهدید نکنید و به مسؤولان شبکه‌های نمایش و‌ای‌فیلم و تماشا و استانی و این دست شبکه‌های آن‌ور آبی می‌گویم یک موی شبکه یکو دو و سه ملی خودمان را با صدتایی مثل شما تکرارکنندگان کپی‌کار، عوض نمی‌کنیم!

                                                 هوشنگ خان