رسیدگی ۱۶۰دستگاه حاکمیتی به گزارش‌های مردمی

رسیدگی ۱۶۰دستگاه حاکمیتی به گزارش‌های مردمی هانیه‌قنادزاده ـ مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه، گفت: سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) در دسترس ۱۶۰ دستگاه حاکمیتی و دولتی کارکنان نهادهای کشور قرار دارد تا در صورت دریافت گزارش تخلف، به سرعت آنها را پیگیری کنند. به گزارش خبرنگار […]

رسیدگی ۱۶۰دستگاه حاکمیتی به گزارش‌های مردمی

هانیهقنادزاده ـ مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه، گفت: سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) در دسترس ۱۶۰ دستگاه حاکمیتی و دولتی کارکنان نهادهای کشور قرار دارد تا در صورت دریافت گزارش تخلف، به سرعت آنها را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، علی‌اصغررفاهی در نشست خبری خود با اهالی رسانه اظهار کرد: سامانه «سجام» سامانه جامع اطلاعات مردمی است و همان‌طور که رهبرمعظم‌انقلاب‌اسلامی می‌فرمایند بنای ما مشارکت دادن مردم در همه امور است، ما هم تلاش می‌کنیم با این سامانه مردم را در فعالیت‌های اجتماعی پیشگیرانه سهیم کنیم.

وی با بیان این‌که سجام مهم‌ترین برنامه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه است و زیربناهای قانونی مرتبط با آن تبیین شده است، ادامه داد: در بند۲ ماده۱۳ کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل آمده است، هر کشور عضو اقدامات مقتضی را تأمین خواهد کرد تا تضمین کند الزامات این کنوانسیون برای مردم روشن شود و دسترسی مردم برای مشارکت در اعلام جرایم ایجاد شود. سجام از سال گذشته به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت تا با کمک این سامانه یک نهضت پیشگیری همگانی ایجاد شود و از همه ظرفیت‌های مردمی برای پیگیری استفاده شود.

وی با بیان این‌که قریب به ۷۰ هزار نفر به عضویت سامانه سجام در آمده‌اند، در رابطه با فعالیت این سامانه گفت: سامانه سجام در دسترس ۱۶۰ دستگاه حاکمیتی و دولتی کارکنان نهادهای کشور قرار دارد تا در صورت دریافت گزارش تخلف، به سرعت آنها را پیگیری کنند. ما ظرفیت اعلام گزارش‌های مردمی درباره مفاسد اداری را هم در سجام ایجاد کرده‌ایم ضمن این که مردم می‌توانند نواقص و حوادث کارگاهی را نیز اطلاع دهند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه، خاطرنشان کرد: گزارش‌های ارسالی مردم تا امروز به صورت جدی پیگیری شده و از میان بیش از ۴هزار گزارش ارسالی به سامانه بیش از ۲۰۰ گزارش صحت سنجی و پیگیری شده است.