ذات انقلاب، شاعرانه بود

ذات انقلاب، شاعرانه بود زهراقره‌داغی- نشست خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر و داستان انقلاب در سالن امیرحسین‌فردی حوزه هنری برگزار شد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، دبیر بخش شعر جشنواره شعر و داستان انقلاب گفت: انقلاب‌اسلامی‌ایران، انقلابی شاعرانه برای عبور دادن بشر از ظاهر به باطن بود و شعر هم ذاتی انقلابی دارد. در ادامه، عباس‌محمدی، […]

ذات انقلاب، شاعرانه بود

زهراقره‌داغی- نشست خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر و داستان انقلاب در سالن امیرحسینفردی حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، دبیر بخش شعر جشنواره شعر و داستان انقلاب گفت: انقلاب‌اسلامی‌ایران، انقلابی شاعرانه برای عبور دادن بشر از ظاهر به باطن بود و شعر هم ذاتی انقلابی دارد.

در ادامه، عباس‌محمدی، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: امسال به نوعی جشن انقلاب با این جشنواره گره خورده است و امروز فراخوان جشنواره را منتشر می‌کنیم. جشنواره شعر و داستان انقلاب چند سالی است که محدود به داخل نبوده و به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود. ما روزی به این نقطه می‌رسیم که آثاری که به دستمان می‌رسد بیانگر جایگاه و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد. در حال‌حاضر به نظرم داریم، به نقطه‌ای می‌رسیم که باید بحث جریانشناسی انقلاب را فعال کنیم. کما این‌که در شعر به این رهیافت رسیده‌ایم که در داستان هم باید به چنین وضعیتی برسیم.

وی افزود: نقطه عطف این جشنواره همزمانی اعلام فراخوان است با روزهای پیروزی انقلاب و جشن ۴۰ سالگی. از ویژگی‌های این جشنواره که شاید کم‌تر جشنواره‌ای آن را داشته باشد، این است که ۳۰ برگزیده و مبلغ نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جایزه دارد. داوران از چهره‌های شاخص هستند و برگزیدگان هم پرچمدار ادبیات و نماد استقلال‌طلبی و آزادی خواهند بود. بخش ویژه امسال، بخش بین‌الملل است که با موضوع عدالت و آزادی در دو محور جنبش ضدسرمایهداری و مقاومت مردم یمن برگزار می‌شود. طی سال‌های گذشته شرکت‌کنندگانی از کشورهای کویت، لبنان، افغانستان و… داشته‌ایم.