ارزان‌فروشی خودرو!

ارزان‌فروشی خودرو!      با خبر شدیم که علی‌رغم تمامی فشار‌ها از طرف مردم و مصرف‌کنندگان گرامی، متأسفانه حضرات دولتی و ایضاً مدیران خودروساز همچنان بر ارزان نگه داشتن قیمت خودروهای صددرصد تولید ملی، اصرار و ابرام دارند! و این در حالی است که مدیریت شامخ یکی از این خودروسازهای عزیز دردانه، به صورت صریح و […]

ارزان‌فروشی خودرو!

     با خبر شدیم که علی‌رغم تمامی فشار‌ها از طرف مردم و مصرف‌کنندگان گرامی، متأسفانه حضرات دولتی و ایضاً مدیران خودروساز همچنان بر ارزان نگه داشتن قیمت خودروهای صددرصد تولید ملی، اصرار و ابرام دارند! و این در حالی است که مدیریت شامخ یکی از این خودروسازهای عزیز دردانه، به صورت صریح و شجاعانه اقرار کرده‌اند که خودرو تولیدی ایشان (اجازه بدهید اسم پراید را نبریم شاید این یکی هم به مانند ساقه طلایی، برند ملی از آب در بیاید) باید حداقل ۱۲۰ میلیون تومان ناقابل باشد.

    ضمن تبریک به ساحت این مدیریت بزرگوار شفاف! امیدوارم صحبت ایشان باعث خشم دیگر مسؤولین محترم نشده و لنگه پایی روانه صندلی مدیریتی ایشان نکنند.

    همان‌طور که همگان می‌دانند، کشور چین به خاطر حمایت از کالای تولید وطنی، همیشه تلاش وافر دارد که ارزش واحد پولی خود را در پایین‌‌ترین حد ممکن نگه دارد که با این کار بتواند به راحتی بازارهای کشورهای دیگر را به خدمت خواهران و برادران زحمت‌کش چینی در آورد، به همین منظور مسؤولین مربوطه و خودروساز وطنی هم با الگو گرفتن از مقامات چینی و به دلیل موفق بودن این روش، تمام مساعی خود را به ‌کار می‌برند برای این‌که قیمت خودرو‌ها در پایین‌‌ترین حد نگه داشته شود تا بتوانند بازارهای کشورهای شرقی و غربی را در نوردیده و همه را مال خود کنند!

    البته این‌که بخواهیم صادرات داشته باشیم خیلی خوب است، ولی مسؤولین محترم نیز باید در راستای تکریم ارباب رجوع، به نظرات و درخواست‌های مردم و مصرف‌کنندگان محترم توجه نشان دهند و لااقل کمی قیمت‌ها را بالا ببرند تا هم رضایت ایشان حاصل شود و هم فروش خودروساز با مشکل مواجه نشود و هم این‌که مشت محکمی به دهان استکبار جهانی زده شود!

    متأسفانه شایعات زیادی در جامعه پخش شده بود و خیلی‌ها می‌گفتند که اکثر قطعات این خودرو‌ها از خارج از کشور وارد می‌شوند و خیلی هم وطنی و ساخت ایران و تولید ملی نیست! که البته خوشبختانه افزایش قیمت خودروهای داخلی همزمان با کاهش قیمت دلار به یکباره همه شایعات بی‌اساس را بی‌اثر کرد و همگان متوجه شدند که اساساً هیچ رابطه‌ای فی‌مابین نوسانات ارز و گرانی و ارزانی دلار و قطعات خودروهای وطنی وجود ندارد و اگر در گذشته دیده شده است که با افزایش قیمت دلار، قیمت خودرو‌ها هم صعود کرده و قله‌های جدیدی را فتح کرده است، کاملاً تصادفی، اتفاقی و بی‌ربط بوده است و مردم شریف و همیشه در صحنه و همان‌طور خیل عظیم مشتاقان و مشتریان خودروهای ایرانی در سرتاسر دنیا باید بدانند که افزایش و کاهش قیمت‌ها صرفاً براساس سیاست‌های داخلی خودروساز، صورت می‌پذیرد و نه به قیمت نفت، نه به قیمت دلار و نه حتی به نظر مسؤولین مربوطه و ایضاً خلق‌ا… همیشه وفادار، ربطی ندارد!

    در پایان اینجانب (خودمان را می‌گوییم!) به مدیران خودرو‌ساز و ایضاً مسؤولین سازمان حمایت از تولید کنند و بی‌خیال مصرف‌کننده و شورای رقابت بر سر گرانی و صمتی‌های مظلوم از همه جا بی‌خبر گرانقدر معروض می‌دارم که مراقب و مواظب شیطنت‌های کمپانی‌های در حال ورشکسته‌ای چون تویوتا، بنز، بی‌ام‌و، جنرال موتور و ایضاً جک و جی‌لی و ساینگ‌یانگ، باشید و از مکر ایشان غافل نشده و بدانید که همه این شرکت‌ها با یکدیگر علیه خودروسازهای پرافتخار و غیور داخلی در حال توطئه‌چینی بوده، هستند و خواهند بود!

                                                           هوشنگ‌خان