کارتخوان، دیگه چی میگه …!

کارتخوان، دیگه چی میگه …!       این تکنولوژی و خصوصاً این فرزند ناخلفش فناوری اطلاعات و ارتباطات، کم‌کم صبر و حوصله همه را سر می‌برد، آن از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و این از عابر بانک و پوز و کارتخوان! دوستان بانکی، شاکی، عزیزان کاسب جماعت و پزشکان خردمند، شاکی، مردم شاکی و […]

کارتخوان، دیگه چی میگه …!

      این تکنولوژی و خصوصاً این فرزند ناخلفش فناوری اطلاعات و ارتباطات، کم‌کم صبر و حوصله همه را سر می‌برد، آن از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و این از عابر بانک و پوز و کارتخوان!

دوستان بانکی، شاکی، عزیزان کاسب جماعت و پزشکان خردمند، شاکی، مردم شاکی و مسؤولان هم که خیلی‌خیلی شاکی، بانکی‌های محترم که به شدت مراجعه‌های حضوری دم گیشه‌هایشان کم شده است و از این بابت ناراضی هستند و به همین علت از هر کسی که از طریق کارتخوان و گوشی و عابر بانک و اپلیکیشن، کارهای بانکی‌‌ خویش را انجام می‌دهد، مبالغی را دریافت می‌کنند تا جریمه شده و متوجه شود که باید مثل بچه آدم به شعبه مراجعه و کارهای بانکی‌‌ خویش را انجام دهد، هرچه هم میزان تبادل پولی‌‌ از طریق این فضای مجازی و… بیش‌تر باشد، پول بیش‌تری از ایشان کسر می‌کنند تا بیش‌تر و بیش‌تر حساب کار دستشان بیاید؟!

    کسبه و تجار و بازاریان و علی‌الخصوص عزیزان زحمت‌کش دکتر و پزشک، ظاهراً بیش‌تر از همه از این شبکه‌های ارتباطی و خصوصاً کارتخوان فسقلی، شاکی هستند و می‌گویند که مردم برای خرید و انجام کارهایشان و خصوصاً موقع پرداخت حق ویزیت و عمل و معاینه، باید پول نقد پرداخت کنند تا بفهمند یک من ماست چقدر کره دارد، فی‌المثل یک نفر می‌آید دکتر و کارت را تقدیم کرده و شماره رمز را می‌گوید، اصلاً متوجه نمی‌شود که بیماری چقدر هزینه دارد و بنابراین، کم‌تر به امر مراقبت و پیشگیری اهتمام داشته و بیماری‌ها گسترش می‌یابد! مردم هم که در صدر شاکی‌ها هستند، چون اساساً این کارت‌های بانکی یکجوری شده‌اند! (خصوصاً در این چند ماهه اخیر) که خیلی زود موجودی آنها ته می‌کشد و موجودی به وسط ماه هم نمی‌‌رسد و مردم از این بابت خیلی ناراضی شده‌اند! مسؤولان محترم دلسوز و عزیز هم به این دلیل از این ارتباطات و فناوری شکار هستند که به نظرشان رسیده است که کاسه و کوزه همه این نارضایتی‌ها و شکایات، آخر سر بر سر ایشان شکسته می‌شود و دیگران خدای ناخواسته فکر می‌کنند مشکل از بی‌مسؤولیتی و کم‌کاری ایشان است، بنابراین در امر گله و شکایت و اعلام عدم رضایت پیشقدم شده‌اند که یکدفعه از قافله عقب نمانند!

    جل‌الخالق !! چه مشکلات و مصیبت‌هایی مردم دارند و ما از آنها بی‌خبریم، خصوصاً سیستم بانکی مظلوم و کاسبان و پزشکان تابع ظلم و مسؤولان صبور کی بود کی بود، من نبودم! فقط به نظرم می‌رسد این وسط این مردم همیشه در صحنه، شکایت و ناراضی بودنشان محلی از اعراب ندارد و همینطور بی‌خود و بی‌جهت خودشان را در بین شاکیان و معارضان فضای مجازی و ارتباطات و فناوری و پوز و عابر بانک و اپلیکیشن، جا داده‌اند و احتمالاً فهمیده‌اند شهر شلوغ است، خواسته‌اند که از این وسط نمدی هم برای کلاه خود دست و پا کنند!

به هر حال بنده امیدوارم هر چه زودتر یکی به داد شاکیان و معترضان محترم برسد و با ابلاغی، دستوری و یا فی‌المثل قطع کابل زیر دریایی، سرطان‌زا اعلام کردن فعالیت در فضای مجازی، خلاصه به هر نحو که صلاح می‌دانند، قلیان این فقره مذمومه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بکشند و برگردیم به همان دوران شیرین معاملات پایاپای و علامت با دود و صف‌های طولانی بانک و نپرداختن مالیات و شیر تو شیری حساب‌ها و خوش‌خوشان برخی‌ها…!

                                                           هوشنگ خان