ستاد پاسخگویی!!

ستاد پاسخگویی!!      در خبر آمده است که ستاد پاسخگویی به اعتراض مشتریان به دستور وزارت کریمه صمت و البته در خود شرکت‌های سایپا و ایران خودرو، راه‌اندازی شد و ملت می‌توانند با دوقلوهای افسانه‌ای خودروساز تماس گرفته و اعتراض و شکایت و صد البته تقدیر و تشکر خود را به صورت شفا‌هی و یا […]

ستاد پاسخگویی!!

     در خبر آمده است که ستاد پاسخگویی به اعتراض مشتریان به دستور وزارت کریمه صمت و البته در خود شرکت‌های سایپا و ایران خودرو، راه‌اندازی شد و ملت می‌توانند با دوقلوهای افسانه‌ای خودروساز تماس گرفته و اعتراض و شکایت و صد البته تقدیر و تشکر خود را به صورت شفا‌هی و یا حضوری به عرض مبارک برسانند و در عوض پاسخ قانع‌کننده بشنوند و کیف کنند و با احترام توأم با ادب، خداحافظی کرده و بروند به سلامت!

    آنقدری که این خبر، پر از طنازی و شوخی و شعبده است که اگر بخواهیم کلمه‌ای کم و زیاد کنیم، از لطف و شیرینی و نمک آن کاسته می‌شود و کام خوانندگان را حکماً تلخ خواهد کرد!

شاعر می‌فرماید، امیدوار بود آدمی به خیر کسان، ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان، البته شاعر این بیت زیبا را فرموده‌اند و بنده به خاطر خالی نبودن عریضه و بدین جهت که نمی‌توانم کلامی به خبر مسرت‌بخش فوق اضافه کنم، همینطوری یکدفعه خواستم افاضه فضلی کرده باشم و چیزی گفته باشم، زیرا که نیک می‌دانم بیت فوق‌الذکر در این یک فقره، محلی از اعراب ندارد!

آهان یادم آمد می‌خواستم چه بگویم: بدین مژده گر جان فشانم رواست/ که این مژده آسایش جان ماست ! بله این بهتر است تا آن بیت داستان‌دار!

که شد شام غم، صبح عشرت رسید       به خلق جهان ساقیا، ده نوید

به عشاق دل خسته بر زن صلا             به غم‌دیدگان، ده تو جام صفا

زیاده عرضی نیست، ولی این‌که تقریباً از دو هزار سال پیش به این طرف کسی یاد ندارد دوقلوهای افسانه‌ای دیار ما، تره‌ای برای مشتری جماعت خرد کرده باشند، چه رسد که پاسخی در خور توجه عنایت کنند، یک چیز است و این‌که مسؤولان محترم وزارت کریمه صنعت معدن و تجارت در این کشور زندگی نمی‌کنند، مسؤولیت نظارتی بر خودروساز ندارند، هیچ رسانه و خبر و نقل قولی هم نمی‌شنوند و حکماً در سطح جامعه حضور نداشته و اساساً به کل از وضعیت ثبت‌نام و پیش ثبت‌نام و غیرقطعی و امروز و فردا و کش و قوس قیمت و کلی دسته گل دیگر خودروساز محترم خبر ندارند، چیز دیگری است!

شجر از ثمر می‌شود جلوه‌گر                مراد از شجر نیست غیر از ثمر

به هر حال ملت که راهی ندارند جز آن‌که با آن ستاد پاسخگویی تماس گرفته و خدمتشان شرفیاب شده و عرض حال دهند. البته امیدوارم که لااقل ترافیک تلفنی و داغ کردن خطوط و نهار و چای و دیشلمه و پایان وقت اداری و موعد ادای تکلیف و قضای حاجت و… آنقدری نباشد که ملت برای شنیدن جواب‌های سر بالای عزیزان پاسخگو، زیاد معطل شوند و بتوانند سریع وعده‌های سرخرمن را بشنوند و از این ماه به آن سال فرج است را آویزه گوش خود کنند و فکر نان کنند که خودرو بی‌صاحب است!

                                                                    هوشنگ خان