حباب مجازی !

حباب مجازی !      یادتان هست که در آن اول کار، راه به راه در گوش ما می‌خواندند که این اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، همه‌‌اش مجازی است و مراقب باشید با دنیای واقعی اشتباه نگیرید و آنقدری درگیر نشوید که همه زندگی تان بشود مجازی و نیم بند و بیخودی !      اصلاً یک طوری […]

حباب مجازی !

     یادتان هست که در آن اول کار، راه به راه در گوش ما می‌خواندند که این اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، همه‌‌اش مجازی است و مراقب باشید با دنیای واقعی اشتباه نگیرید و آنقدری درگیر نشوید که همه زندگی تان بشود مجازی و نیم بند و بیخودی !

     اصلاً یک طوری شده بود که با کلی ترس و لرز و ذکر زیر لب و خدا بخیر کند و این قسم چیز‌ها، خانواده به خرید کامپیوتر رضایت می‌داد و کارت اینترنت می‌خرید و صدای جیر و جیر کانکت شدن خط تلفن را به جان می‌خرید .

باز هم یادتان هست که هرچه گران می‌شد و قیمتش میل به صعود می‌کرد، مسؤولان و کارشناسان می‌گفتند حباب است و می‌ترکد و خبری نیست و الکی است و کف روی آب است!؟

 ما هم که ساده، منتظر می‌نشستیم که حباب بترکد و صدایش گوش عالم را کر کند و حباب بازان، نقره‌داغ شوند و همه چیز برگردد سر جای اولش!

داشت یادمان می‌رفت، یادتان هست می‌گفتند فرزند کمتر زندگی بهتر ! کلی کتاب و مقاله و رساله هم برای آن بیرون داده شد و کلی بیل بورد و برنامه و سمینار و کنفرانس برایش برگزار شد، باز یادتان هست بعد از چند سال یکدفعه گفتند فرزند بیشتر زندگی بهتر ! و باز جهت کتاب و مقاله و رساله‌ها معکوس شد و حرف و حدیث‌های بیشمار از درب و دیوار و رسانه و کتب درسی و هرجا که فکرش را بکنی، فوران کرد؟

          اگر همه این‌ها خوب خوب یادتان هست، پس همچنان یادتان باشد که گرانی‌ها و کهکشانی شدن قیمت‌ها هنوز که هنوز است حباب است و بالاخره روزی می‌ترکد و صدای رسوایی‌‌اش گوش فلک را کر می‌کند و من و شمایی که حباب را باور نکردیم و جو گیر نشدیم حظ وافر می‌بریم و بر ریش ساده لوحان می‌خندیم!

     فرزند بیشتر زندگی بهتر را همچنان سرلوحه کار خود قرارداده و از هزینه‌های سربه فلک کشیده و دردسر و وضعیت اخلاقی و فرهنگی و پیاز طلایی و این چیزهای زود گذر نترسید و بر زندگی بهتر از راهش ادامه دهید!

    در آخر هم باید به عرض برسانم این فضای مجازی و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و نمی‌دانم اپلیکیشن و این جور چیز‌ها در دنیایی به غیر از دنیای واقعی سیر می‌کنند و به درد نمی‌خورند و نزدیک شدن به آن‌ها دودمان آدم را به باد می‌دهد و زاویه انحراف را بالا می‌برد و کلی چیز بد و بدرد نخور دیگر با خود دارد.

    بنابراین مراقب حباب مجازی زندگی بهتر خود باشید ! ! که این زندگی بهتر مجازی/حبابی آنقدری ارزش ندارد و دیر یا زود حباب زندگی بهتر، می‌ترکد و از زندگی مجازی به دنیای واقعی، حباب به حباب می‌شوید.

هوشنگ خان