صفر‌ها کجا می‌روند!

صفر‌ها کجا می‌روند!     باخبر شدیم که متأسفانه علی‌رغم تمامی هشدار‌ها، چهار صفر از پول ملی بدلیل اشتباه محاسباتی سکانداران بانکی چندین ساله اخیر، در مسیل عبور گرانی و تورم و ارزهای خارجی و چند چیز دیگر قرار گرفته‌اند و انقریب است که از گوشه و کنار اسکناس‌ها و فیش‌ها و چک‌ها، شسته شوند و […]

صفر‌ها کجا می‌روند!

    باخبر شدیم که متأسفانه علی‌رغم تمامی هشدار‌ها، چهار صفر از پول ملی بدلیل اشتباه محاسباتی سکانداران بانکی چندین ساله اخیر، در مسیل عبور گرانی و تورم و ارزهای خارجی و چند چیز دیگر قرار گرفته‌اند و انقریب است که از گوشه و کنار اسکناس‌ها و فیش‌ها و چک‌ها، شسته شوند و از صفحه روزگار محو شوند!

    اگر از ما می‌پرسید که چرا چهار تا، قطعاً ما به شما خواهیم گفت، پس چند تا!؟ و حکماً شما در برابر پاسخ حکیمانه و قاطع ما، کم خواهید آورد و فرمایش خواهید کرد که، همان چهار تا … بنابراین بجای آنکه بر روی تعداد صفرهای بر باد رفته حساسیت به خرج بدهیم و بدهید، بهتر است از این به بعد حواسمان را جمع کنیم تا حال که ریال مادر مرده، با از دست دادن چهار عزیز خود به تومان ورشکسته تبدیل می‌شود، چهار روز دیگر، نوبت تومان نشود که باید غم از دست دادن صفر‌های خودش را تجربه کند!

    اینکه چهار تا صفر کم و زیاد اساساً چه توفیری دارد و اقتصاد و تورم و بی‌برنامه‌گی و ارزهای اجنبی و این قسم موضوعات که از قضا کم هم نیستند، چه تره‌ای برای پول ملی کشور خرد می‌کنند تا چه رسد به بودن و یا نبودن صفرهایی که از همان اولش هم‌، خیلی به چشم نمی‌آمدند! خود مسأله‌ای است که هوشنگ خان در آن مانده و عقلش به حکمت آن قد نمی‌دهد!

    راه دوری نمی‌رود، اگر یکی از عزیزان پولی و بانکی و برنامه‌ای، شاید هم ستاد بحرانی، در رسانه ملی (حذف به قرینه معنوی–میلی) حضور به هم رسانند و همچین به زبان غیرفنی و غیرتخصصی و غیرماورایی و غیرسانسکریتی! و با حفظ هیجان و سرعت مطمئن و ملاحظات قلبی و عروقی ملت و در یک کلام به زبان فارسی عامیانه، بفرمایند که این حذف‌های دسته جمعی به درد کدام قسمت اقتصاد و معیشت و ساختار بانکی و بحران پولی و سرگردانی نقدینگی و اینجور چیز‌ها، می‌خورد؟ و اگر حذف نشود چه خواهد شد و حال با حذف به کجا خواهیم رسید، همین! ما ملت همیشه در صحنه که بیشتر از این توقع نداریم. اساساً خیلی زود و راحت هم که توجیح می‌شویم و توانمندی قابل ملاحظه‌ای در به دست گرفتن کاسه کله هم داریم!!

    هوشنگ خان (خودمان را می‌گوییم) که از اتفاق اندکی سواد این جور چیز‌ها را در اکابر فرا گرفته است، به اینکه آیا ۴ تا صفر کم و زیاد، کاری خواهد کرد و یا نه، فعلاً کاری ندارد ولی اینکه در این اوضاع شیر تو شیری و تورم و سیل و کلی هزینه و خرج و کسری و دشمن به شادی و تحریم و تهدید و الی ماشاء اله داستان ریز و درشت، خودمان و با دست خودمان، برای دو سال اقتصاد مملکت را بر روی ریل تغییر واحد پولی و حذف صفر و تعویض اسکناس‌ها و تغییر ساختار محاسباتی مالیاتی و حسابرسی و یحتمل اشتباهات سهوی و عمدی میلیاردی و تنش قیمتی و هزار و یک داستان بر فرض بادلیل و موجه ولی غیرلازم و غیرواجب، بیندازیم، مشکوک، مظنون، مبهوت و مخروب است!