افزایش ۲۰درصدی یارانه معلولان در سال جدید

افزایش ۲۰درصدی یارانه معلولان در سال جدید معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش۲۰درصدی یارانه معلولان در سال جدید خبر داد و گفت: با آغاز پرداختی‌های افزایش یافته در سال ۹۸ از سوی دولت، مابه‌التفاوت‌‌ها واریز می‌شود. حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با افزایش میزان یارانه مددجویان بهزیستی، گفت: طبق برنامه […]

افزایش ۲۰درصدی یارانه معلولان در سال جدید

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش۲۰درصدی یارانه معلولان در سال جدید خبر داد و گفت: با آغاز پرداختی‌های افزایش یافته در سال ۹۸ از سوی دولت، مابه‌التفاوت‌‌ها واریز می‌شود.

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با افزایش میزان یارانه مددجویان بهزیستی، گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید افزایش ۲۰ درصدی برای مستمری مددجویان در سال جدید لحاظ شود.

وی ادامه داد: البته افزایش ۲۰ درصدی منوط به این است که بودجه سال ۹۸ به‌طور کامل ابلاغ شود و بودجه‌بندی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام گیرد اما افزایش ۲۰ درصدی به‌طور صد درصد اجرا خواهد شد و بهزیستی در پی آن است که به محض ابلاغ بودجه به دستگاه‌ها آن را محقق کند.

نحوی‌نژاد گفت: چنان‌چه دستمزد‌ها در سال ۹۸ مشخص شد مابه‌التفاوت این یکی، دو ماه را پرداخت می‌کنیم اما فعلاً همان مستمری ۱۶۰ تا ۵۰۰ هزار تومان را می‌دهیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بنابراین هنوز مشخص نیست که چه زمانی افزایش پرداختی‌‌ها اجرایی می‌شود اما با شروع پرداختی‌‌ها مانند سنوات گذشته این مبالغ به همراه مابه‌التفاوت به حساب مددجویان واریز می‌شود.

وی همچنین در مورد ارائه آمار معلولان تحت پوشش بهزیستی به صورت کامل گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که ۹۰۰ هزار نفر از آن‌ها مستمری می‌گیرند و ۱۲۰ هزار نفر در مراکز شبانه و روزانه خدمات دریافت می‌کنند مابقی سایر خدمات کمک توانبخشی، مددکاری، وام اشتغال و غیره دریافت می‌کنند.

نحوی‌نژاد آمار پشت نوبتی‌های سازمان بهزیستی را رو به کاهش اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند که تاکنون هیچ کمکی دریافت نکرده‌اند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در مورد تخصیص اعتبار برای اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان در بودجه‌ ۹۸، گفت: فعلاً شنیده‌ایم که قرار است ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون به بودجه اضافه شود. شروط افزایش اعتبارات را نمی‌دانیم اما چنان‌چه دولت شرط‌هایی را برای این واریز بودجه برای ما در نظر بگیرد حتماً وارد بحث خواهیم شد؛ چرا که تشخیص اولویت با سازمان بهزیستی است.