صف را بچسب !!

صف را بچسب !!              اینجور که ما فهم می کنیم !  صف مقدم بر هر چیز است ، اساساً صف و صف بستن نشانه نظم ، هماهنگی ، رعایت حقوق دیگران ، سرعت در انجام کارها و خیلی چیزهای دیگر است ، برای همین هم از همان اولین روز درس و مدرسه ، هنر […]

صف را بچسب !!

             اینجور که ما فهم می کنیم !  صف مقدم بر هر چیز است ، اساساً صف و صف بستن نشانه نظم ، هماهنگی ، رعایت حقوق دیگران ، سرعت در انجام کارها و خیلی چیزهای دیگر است ، برای همین هم از همان اولین روز درس و مدرسه ، هنر صف بستن و چگونه یک صف خوب تشکیل دادن را به کودکان می آموزند !  صف موضوع مهمی است و نمی شود به این سادگی ها از کنارش بگذریم .

صف به ذات چیز خوبی است ، مهم نیست برای چه چیز صف درست شده ، در انتظار چه کاری در صف می ایستیم و یا اساساً قرار است آخر صف به کجا برسیم ، همین که در صف حضور داشته باشیم ، موضوع حل است و دیگر نیازی به پرسش و پاسخ و کنجکاوی و پژوهش نیست !

            اصلاً فرض کنید که یک نیم روز در صفی ایستاده اید و در آخر به شما می گویند صف چی ، کشک چی ، فکر می کنید وقت شما بیهوده هدر شده است ، حاشا و کلا ، شما با این رفتار مترقی به همگان ثابت کرده اید که آدم صف پذیر ، منصف ، صاف و مدرنی هستید که از منافع ارزشمند صف بیشتر از خیلی ها مطلع هستید و در واقع اگر بخواهیم در سطوح اجتماعی  برای شما جایی را در نظر بگیریم ، لااقل یکی دو دهک بالاتر از بی صف ها و صف نبسته ها  قرار داریند و خواهید داشت !

            صف خرما ، پیاز ، رب ، سکه ، دلار ، بنزین ، مواد غذایی ، مرغ و گوشت ، فرقی ندارد ، اگر حتی یکی از این صف ها را از دست داده باشید ،اشتباه بزرگی مرتکب شده اید و دیگر جزو  صف دیده ها و صف بند ها به حساب نمی آیید که کار را که کرد ، آنکه تمام کرد !

صبح می گویند قرار است فلان چیز گران شود ، بر شما واجب است که خود را به نزدیک ترین و ترجیحاً طولانی ترین صف مربوطه برسانید ، ظهر می گویند فلان چیز علی الحساب گران نمی شود ، باز بر شما فرض است لااقل تا تایید وزیر و وکیل و ایضاً بسته شدن دکان و دکه و جایگاه و بانک و صرافی  مربوطه صبر کنید و احتیاطاً یکی دو ساعت از رفتن دیگران ( منظور کسانی که این کاره نیستند ) که گذشت شما با  احتیاط محل را ترک کنید و محض احتیاط ، ریسمانی ، زنبیلی ، زیر اندازی ، چیزی بعنوان نشان در آخرین جایی که در صف بودید قرار دهید و بعد موضع خود را ترک نمایید !

            اصلاً من نمی دانم چرا مسئولین رسیدگی نمی کنند ،  باید بین آدم صف دوست و همواره صف نشین و عاشق و دلباخته صف و مردم عادی و افرادی که اتفاقی در صف می ایستند و یا یک خط در میان و بصورت تفننی صف بازی می کنند ، وجود داشته باشد ! باید کارت هواداری صف ، کد رهگیری صفوف منسجم ، نشان ایستایی و پایداری در صف و یا هر چیزی که مسئولان صلاح می دانند  برای این افراد صادر شود و یا به ایشان اختصاص یابد که لااقل این همه مجاهدت و تلاش و البته صبر و شکیبایی ایشان بی مزد و ارج و اجر  نباشد !

            همه می روند و صف ها خواهند ماند ، خود صف   هم می رود و ما باز خواهیم ماند تا ثابت کنیم ، از خود صف هم صف تریم … .

                                                                                          هوشنگ خان