رمز یک بار مصرف!

رمز یک بار مصرف!       خب خدا را شکر، بالاخره مسؤولین فکری برای این رمز دوم کردند و دل ملتی را شاد نمودند (خدا دلشان را شاد کند!) اینکه با این رمز یک‌بار مصرف ۶۰ ثانیه‌ای، جلو کلی از مشکلات و دزدی‌ها و کلاهبرداری‌ها گرفته می‌شود، هیچ‌ شک و شبهه‌ای نیست ولی انگار مسؤولین کارشناس، […]

رمز یک بار مصرف!

      خب خدا را شکر، بالاخره مسؤولین فکری برای این رمز دوم کردند و دل ملتی را شاد نمودند (خدا دلشان را شاد کند!) اینکه با این رمز یکبار مصرف ۶۰ ثانیه‌ای، جلو کلی از مشکلات و دزدی‌ها و کلاهبرداری‌ها گرفته می‌شود، هیچشک و شبهه‌ای نیست ولی انگار مسؤولین کارشناس، در گیرودار طراحی این روش جدید از یک جایی به بعد فراموش نمودند که قرار است همه کارت بانکی به دستان محترم از این راه‌ورسم نو، پیروی کنند و الزام و ابرام است که از پیر و جوان، گوشی هوشمند و غیرهوشمند در دست، با سواد و بی‌سواد، تیزبین و کم‌بین، سالم و قبراق، رنجوروناتوان و در کل، گوشی‌دار و بی‌گوشی و ملت عجول گرفتار کم‌حوصله، همگی از این پدیده ۶۰ ثانیه یکبار! حظ وافر ببرند و کارشان راه بیفتد و باری از دوششان برداشته شود! آن هم در حضور پرافتخار مسیج‌های تأخیری و اینترنت یکی بود، یکی نبود و شبکه دمدمی مزاج!

     علم‌الیقین که نداریم، ولی اینجور که به نظر می‌رسد این ربط دادن خط و مسیج و اپلیکیشن و رمز و سرعت و دقت و نوسان اینترنت و شبکه و کلی چیز دیگر به هم و همه‌‌اش به جهت صدور یک رمز ناقابل کم عمر! آن هم با این تنوع حس‌وحال و شرایط مخاطبین و با فرض گوشی سالم در دست و مسیج فی‌الفوری و اینترت بی‌قطعی! آنقدر معجون چغر و بدبدنی از آب در می‌آید که از قبل، برنده بسیاری از مبارزات تن‌به‌تن با خلق‌ا… خواهد بود و کلی آدم زمینگیر ضربه فنی شده شاکی روی دست بانک‌ها خواهد گذاشت.

     این وسط، برادران و خواهران کلاهبردار و دزد جماعت هم که لابد بیکار ننشسته‌اند و هرچه اوضاع شیرتوشیر و پیچدرپیچ باشد، نقشه و حقه و کلک‌ها برای سرکیسه کردن خلق‌ا… ساده‌تر و دم‌دستی‌تر! بالاخره هرچه باشد این عزیزان یاد شده هم خوب درس خود را از بَر هستند و هم بهتر از آن، استادانی فرهیخته و اهل کمالات دارند که دست جناب شیطان را از پشت می‌بندند، ملت بی‌نوای سردرگریبان که جای خود دارند!

از من هوشنگ‌خان یک لاقبا می‌شنوید، لااقل این طرح گران‌سنگ سال‌ها در انتظار مانده و حل‌المسایل را در یک شهر یا چند شهر و یا خانه پُرش در یک استان، آزمایش کنید، کم‌وزیادش را ببینید و ضعف و قدرتش را بسنجید و شاکی و راضی‌‌اش را بشمارید و نتیجه و عاقبتش را با چشم ببینید، اگر همه چیز همان بود که باید باشد، پس فی‌الفور دست جنبانده و دل خلقی را شاد کنید، وگرنه به‌صورت کف‌بر! بی‌خیال شوید و طرح و برنامه‌ای دیگر در اندازید!

                                                                         هوشنگ‌خان