نوشدارو قبل از مرگ سهراب!

نوشدارو قبل از مرگ سهراب!       از من می‌شنوید حتی نابودی دایناسور‌ها هم زیر سر این دلال و واسطه‌هاست! هر اتفاق بد و هرگونه گرانی و مصیبت و مشکلی که از صبح ازل تا شام ابد اتفاق افتاده و خواهد افتاد به ضرس قاطع زیر سر این واسطه‌هاست. اصلاً اینجوری برایتان بگویم که برخی مسؤولین […]

نوشدارو قبل از مرگ سهراب!

      از من می‌شنوید حتی نابودی دایناسور‌ها هم زیر سر این دلال و واسطه‌هاست! هر اتفاق بد و هرگونه گرانی و مصیبت و مشکلی که از صبح ازل تا شام ابد اتفاق افتاده و خواهد افتاد به ضرس قاطع زیر سر این واسطه‌هاست. اصلاً اینجوری برایتان بگویم که برخی مسؤولین خیلی مدیر و یا نمی‌دانم شاید هم برخی مدیران خیلی مسؤول سوزن زبان مبارک‌شان صرفاً بر روی این کلمه دلال و واسطه، گیر کرده است. این مادرمرده‌ها شده‌اند مرغ عزا و عروسی و در هر حالتی و به مجرد اینکه در مسأله‌ای قافیه تنگ می‌شود و شهر شلوغ می‌شود، همه چیز را بر سر ایشان آوار می‌کنند تا منزه و پاک بودن جنابشان و درست و به‌جا و معرکه بودن تدبیرشان و البته زالو صفتی و دشمنی و بی‌انصافی دلالان و واسطه‌ها، بر همگان آشکار شود !

     گرانی خودرو، کار دلال و واسطه جماعت است و هیچ ربطی به خودروساز و تأخیرات و فروش معجزه‌وار و حاشیه بازار و صدالبته عوارض گمرکی و باز و بسته شدن شبانه سایت ترخیص، ندارد. پیاز و رب و خرما و مرغ و گوشت و لبنیات گران می‌شود، کار، کار دلال و واسطه است و اینها هستند که مانند زالو خون مردم را در شیشه کرده‌اند و قیمت‌ها را چند برابر کرده‌اند و هیچ ربطی به صادرات بی‌برنامه و عدم پیش‌بینی بازار و انبار پروپیمان تجار یک شبه‌‌رانتی و امضای طلایی و دلار برنگشته و نظارت بر باد رفته و هیچ چیز دیگر که ربط و خطی به مسؤولین و ایضاً مردم کوچه و بازار داشته باشد، ندارد!

خانه و ملک و دلار و سکه و هزار کوفت و زهر مار دیگر گران می‌شود و قیمت‌ها سر بر آسمان می‌سایند باز هم همه چیز زیر سر این دلالان از خدا بی‌خبر است و اساساً هیچ ربطی به تدابیر دلاری و نرخ‌های من‌درآوردی و دلار میلیاردی از فرنگ برنگشته و صادرات به امان خدایی و واردات دیمی و کیلویی و نرخ وام و تسهیلات مسکن و به فنا رفتن تولید داخل و وابستگی صفر تا صدی به برادران و خواهران چینی و ماچینی و اینور و آن‌ور آبی، نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

      به‌نظر هوشنگ‌خانی ما بهتر است، یکبار برای همیشه! در راستای شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی و ایضاً قطع دست استکبار جهانی و دلال و واسطه و طفیلی، حضرات مسؤول و غیرمسؤول و خلق‌ا… و متخصص و اینکاره و تاجر و کاسب حبیبا… و رسانه ملی و میلی و بچه‌های محل و کلهم‌اجمعین! با اجماع و مشاوره و استشاره و عقل و بحث، تکلیف و نسبت خودشان را با دلال و واسطه معلوم کنند و به یک تعریف جامع و مانع و همه فهم! در رابطه با دلال و واسطه، برسند تا تکلیف همه معلوم شود .

     به جهت همکاری در رسیدن به تعریف مشترک، پیشنهاد می‌گردد در کنار عنصر مهم و حیاتی دلال و واسطه، عناصر غیرمهم و دم‌دستی مانند نورچشمی‌ها، آقازاده‌ها، امضای‌طلایی، رانت، باند، نجومی‌ها، فرار به جلو، کی‌بود کی‌بود، من نبودم، محتکر، کارچاق‌کن، انحصار، دروغ، پیچاندن و چند عنصر بی‌ارزش و بی‌اثر دیگر را هم در نظر بگیریم.

                                                                         هوشنگ‌خان