تهیه برنامه ضربتی برای اعتمادسازی گردشگری ایران

تهیه برنامه ضربتی برای اعتمادسازی گردشگری ایران مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به تحولات اخیر ایران و منطقه، از اقدام برای تدوین برنامه ضربتی اعتمادسازی بازاریابی و تبلیغات در بازارهای هدف گردشگری خبر داد. با وجود چنین شرایطی،‌ محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه و […]

تهیه برنامه ضربتی برای اعتمادسازی گردشگری ایران

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به تحولات اخیر ایران و منطقه، از اقدام برای تدوین برنامه ضربتی اعتمادسازی بازاریابی و تبلیغات در بازارهای هدف گردشگری خبر داد. با وجود چنین شرایطی،‌ محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه و اجرای طرح ضربتی برای بازاریابی و تبلیغات گردشگری به منظور اعتمادسازی و حفظ اشتغال و معیشت صدها هزار نیروی کار که در معرض بیکاری قرار دارند را در وضعیت موجود کشور ضروری دانست و به ایسنا گفت: این طرح با مشارکت بخش‌خصوصی در دست تهیه است. او درباره ضرورت تهیه و اجرای برنامه‌ای ضربتی برای اعتمادسازی گردشگری، توضیح داد: با توجه به اتفاقات اخیر به خصوص ناآرامی‌های آبان‌ماه، تحولات عراق و اقدامات تروریستی فرودگاه بغداد، حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و کنسل شدن بسیاری از پروازهای بین‌المللی ضرورت برنامه‌ریزی گسترده برای بازاریابی و تبلیغات اعتمادساز در ماه‌های پایان سال و قبل از شروع فصل پیک سفرهای گردشگران خارجی احساس می‌شود. وی ادامه داد: بدیهی است ما به صورت ماهانه و سالانه برنامه‌های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات گردشگری در دستور کار داریم که متناسب با منابع، بودجه و امکاناتمان و در شرایط عادی به کار گرفته می‌شود، اما با توجه به تحولات اخیر و آثار منفی این اتفاقات روی اذهان و افکار عمومی ‌مردم کشورهای بازار هدف، احساس می‌کنیم در فصل پیش‌روی گردشگری ورودی که از بهار سال ۹۹ آغاز می‌شود، با کاهش سفر به ایران مواجه شویم. لاریجانی گفت: هرچند در حال‌حاضر تعدادی از تورها کنسل شده است، اما با توجه به این‌که در فصل پیک سفر نیستیم، حجم تورهای کنسل شده به لحاظ کمی‌ و عددی رقم بزرگی نیست، ولی باید از هم‌اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی را شروع کنیم تا صدمات کمتری را شاهد باشیم. او «مدیریت بحران در گردشگری» را مقوله‌ای دانست که همه کشورهای فعال در صنعت گردشگری ممکن است با آن مواجه شوند،‌ یادآور شد: موضوعاتی نظیر سیل، زلزله، کودتا، انقلاب، مسائل سیاسی، بیماری‌های فراگیر و بسیاری موضوعات است که در کشورهای مختلف دنیا رخ می‌دهد و روی گردشگران ورودی آن کشور تأثیر می‌گذارد که با یک‌سری اقدامات ضربتی شرایط به‌وجود آمده را مدیریت می‌کنند و به عبارتی بحران را پشت سر می‌گذارند. مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری افزود: ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فعالان بخش‌خصوصی و تمام کسب‌وکارهایی که از حوزه گردشگری به طور مستقیم و غیرمستقیم منتفع هستند و حتی شهرداری‌ها و برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی که کارکرد بین‌المللی دارند، باید در برنامه «اعتمادسازی تبلیغات گردشگری ایران» با هدف عبور از چالش بوجود آمده نقش مؤثر ایفاء کنند. وی بیان کرد: بدیهی است اقدامات بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که برای شرایط عادی پیش‌بینی و طراحی شده هم به لحاظ کمی ‌و حجم برنامه‌ها و هم به لحاظ کیفی و نوع برنامه، جوابگوی تبلیغات منفی و رفع تشویش اذهان و تنویر افکار عمومی‌اتباع کشورهای بازار هدف نیست. ضمن این‌که این وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در بیش از۳۰ کشور بازار هدف اول گردشگری به لحاظ منابع مالی، انسانی و عملیاتی به کار گیرد، لذا نیازمند همکاری همه ذی‌نفعان و فعالان حوزه گردشگری هستیم. وی ادامه داد: حفظ روند روبه رشد گردشگری در ماه‌های پایانی سال و به‌ویژه در سال آتی در عمل به حفظ کسب‌وکارها و مشاغل متعددی منجر می‌شود که در شهرها و روستاهای مختلف کشور به عنوان مقاصد گردشگری، ده‌ها هزار جوان از آن به طور مستقیم ارتزاق می‌کنند و ده‌ها هزار نفر نیز در دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز اقامتی، راهنمایان گردشگری، بوم‌گردی‌ها مشغول به کار هستند و چشم امید خود و خانواده‌هایشان به چرخیدن چرخ صنعت گردشگری است.