شگفتی‌های اسکار ۲۰۲۰؛ آنها که جا ماندند و آنها که آمدند

شگفتی‌های اسکار ۲۰۲۰؛ آنها که جا ماندند و آنها که آمدند با معرفی نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ موجی از شگفتی از آنها که در فهرست جایی نیافتند و تعجب از آنها که بر خلاف انتظار نامزدی این جایزه معتبر را کسب کردند، ایجاد شده است. بزرگ‌ترین شگفتی‌های فهرست نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ را می‌توان چنین برشمرد: * […]

شگفتی‌های اسکار ۲۰۲۰؛ آنها که جا ماندند و آنها که آمدند

با معرفی نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ موجی از شگفتی از آنها که در فهرست جایی نیافتند و تعجب از آنها که بر خلاف انتظار نامزدی این جایزه معتبر را کسب کردند، ایجاد شده است. بزرگ‌ترین شگفتی‌های فهرست نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ را می‌توان چنین برشمرد:

* انتخاب نشدن جینفر لوپر برای «شیادان»؛ بازی لوپز در این فیلم با تحسین زیادی همراه شد و او در این درام که ساخته اسکافاریا است موفق شد تا نامزدی گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینمایی را به دست آورد.

* انتخاب نشدن آوکوافینا برای «وداع»؛ این بازیگر که موفق به کسب جایزه گلدن گلوب برای این نقش‌آفرینی شد باید یکی از نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن می‌بود.

* حضور نیافتن لوپیتا نیونگو برای «ما» در فهرست؛ اسکار اصولاً با فیلم‌های ژانر ترسناک رابطه خوبی ندارد. او پیشتر برای «۱۲ سال بردگی» جایزه اسکار را کسب کرده و برای «ما» نامزد انجمن بازیگران سینما شده است.

* گرتا گرویگ برای کارگردانی «زنان کوچک»؛ معرفی نشدن گرتا گرویک در میان نامزدهای بهترین کارگردانی یکی از نقاط عجیب اسکار امسال بود. وی توانست با نقدهای مثبت بسیار، شش نامزدی کسب کند که نامزدی در بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن برای سرشا رونان، بهترین فیلمنامه اقتباسی برای گرویگ، از جمله آنها بود اما گرویگ در میان کارگردان‌های امیددار کسب اسکار جایی نیافت.

* نادیده گرفتن تارون اجرتون برای «راکت من»؛ اجرتون امسال در رقابتی سخت موفق ظاهر شد و برای ایفای نقش التون جان در فیلم «راکت من» موفق شد تا لئوناردو دی کاپریو را در جوایز گلدن گلوب عقب بزند.

* انتخاب نشدن کریستین بیل برای «فورد در برابر فراری»؛ این فیلم به عنوان اولین فیلم درباره مسابقات رانندگی توانست در میان نامزدهای اسکار در بخش بهترین فیلم جای بگیرد. اما کریستین بیل که در نقش کن میلس ظاهر شده در میان نامزدهای بهترین بازیگری جایی نیافت.

* دیده نشدن آدام سندلر برای «الماس‌های تراش نخورده»؛ بازی سندلر در این نقش غیرکمدی با تحسین زیاد روبه‌رو شده اما او نیز جایی در میان نامزدها کسب نکرد. انتخاب نشدن جورج مک‌کی برای «۱۹۱۷»؛ این فیلم با کسب ۱۰ نامزدی از فیلم‌های مورد علاقه آکادمی‌است اما جای تعجب اینکه مک‌کی که نقش مهمی‌ در ایفای صحنه طولانی این فیلم حماسی از جنگ جهانی اول داشت در میان نامزدها جایی نیافت.

* نادیده گرفتن ادی مورفی برای «دولمایت نام من است»؛ نبودن مورفی در میان نامزدها نیز جای تعجب داشت چون بازی مورفی با تحسین منتقدان روبه‌رو شده بود.

* نادیده گرفتن بیانسه برای «روح»؛ خواننده مشهور با خواندن ترانه «شیر شاه» نتوانست در بخش بهترین ترانه اورجینال جای بگیرد. اما بازنده بزرگ، اسکار است که به این ترتیب قادر نخواهد بود از او دعوت کند تا در مراسم اسکار این ترانه را اجرا کند.

* نادیده گرفتن «یخ‌زده۲»؛ این فیلم که پرفروش‌ترین انیمیشن کل تاریخ سینما شده نتوانست در میان نامزدهای بهترین انیمیشن بلند جایی بیابد.

* شگفتی انتخاب آنتونیو باندراس برای «درد و افتخار»؛ از وقتی باندراس جایزه بهترین بازیگر مرد را در جشنواره فیلم کن برای بازی در این درام برد، موفقیت زیادی کسب نکرد ولی حالا نامزدی اسکار را برای نخستین بار به دست آورده است.

* شگفتی جاناتان پرایس برای «دو پاپ»؛ پس از از دست دادن نامزدی انجمن بازیگران سینما، حضور در میان نامزدهای اسکار جای تعجب دارد.

* شگفتی انتخاب فلورانس پیو برای «زنان کوچک»؛ پس از اینکه این بازیگر از نامزدی گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینما جای ماند حالا در میان نامزدهای اسکار حضور دارد.