تزیین دکوراسیون خانه هابا گل بنت قنسول

تزیین دکوراسیون خانه هابا گل بنت قنسول  گروه محیط‌زیست- بنت القنسول، از خانواده Euphorbia می‌باشد. این گونه بومی مکزیک است و ارتفاع آن به یک متر و گسترش آن به ۴۵ سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه در آمریکا برای تزیین دکوراسیون در خانه‌ها، کلیسا‌ها، ادارات و جاهای دیگر مخصوصاً در زمان کریسمس به‌کار می‌رود. همچنین آنها […]

تزیین دکوراسیون خانه هابا گل بنت قنسول

 گروه محیط‌زیست- بنت القنسول، از خانواده Euphorbia می‌باشد. این گونه بومی مکزیک است و ارتفاع آن به یک متر و گسترش آن به ۴۵ سانتی‌متر می‌رسد.

این گیاه در آمریکا برای تزیین دکوراسیون در خانه‌ها، کلیسا‌ها، ادارات و جاهای دیگر مخصوصاً در زمان کریسمس به‌کار می‌رود. همچنین آنها در بسیاری از مواد غذایی، دارو‌ها و… استفاده می‌شوند. در ایالات متحده، ۱۲ دسامبر روز ملی بنت قنسول است

برگهای آن بیضوی، سبز روشن با لبه صاف یا کمی دالبردار دیده می‌شود. گل‌های بنت‌القنسول به وسیله تعداد زیادی براکت بیضوی احاطه شده‌اند. گل‌ها و براکته‌ها در اواخر پاییز ظاهر می‌شودند. براکته‌ها معمولاً قرمز رنگ بوده ولی به رنگ‌های سفید و صورتی نیز وجود دارند.

این درختچه خزان‌پذیر تا ۴۰ سانتی‌متر گسترده می‌شود و دارای برگ‌های سرنیزه‌ای شکل بوده و در زمستان براکته‌های قرمز رنگ آن ظاهر می‌شوند

این گیاه روز کوتاه بوده به همین دلیل در پاییز گل می‌دهد و تمام زمستان دارای گل می‌باشد. برگ‌ها در شرایط نامناسب دچار ریزش می‌شود.

بنت‌القنسول به نور متوسط تا زیاد گرمای معمولی، خاک همیشه خیس، رطوبت هوای ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد.

کود مورد نیاز این گیاه را می‌توان به میزان ۳ گرم در لیتر هر هفته یکبار از خرداد تا آبان‌ماه مورد استفاده قرارداد،

مخلوطی از خاک برگ و خاک جنگلی برای رشد و نمو این گیاه مناسب است.

در زمستان در جای گرم دور از وزش باد و بخاری‌ها و اجاق‌های گازی قرار گیرد.

این گیاه اگر گل‌های آن در اسفندماه برداشت شوند، شاخه‌های گل‌دهنده بلند می‌شوند و از لحاظ گل بریده دارای ارزش می‌باشد.

در پاییز می‌توانید گل دادن این گیاه را مشاهده نمایید. از این گیاه می‌توانید در اسفند ماه، بهار و حتی تابستان قلمه تهیه کنید که رشد زیادی خواهد داشت و برای گل بریده مناسب می‌باشد. اگر می‌خواهید گیاه گلدانی داشته باشید بهتر است قلمه خود را در شهریور ماه بگیرید. نکته: هر چه قلمه ضخیم‌تر باشد، گل درشت‌تری تولید خواهد کرد.

افزایش دما در روزهای پاییز گلدهی را به تأخیر می‌اندازد .

بنت قنسول گیاهی ارزان و آسان برای مراقبت می‌باشد. ارقامی که در حال حاضر موجود است در رنگ‌های مختلف از سفید، قرمز، زرد، صورتی و مرجانی می‌باشد.

این گیاه اگرچه سمی نیست، اما کسانی که به لاتکس حساس هستند، ممکن است نسبت به آن واکنش‌های آلرژیک نشان دهند.

منابع:

سایت نارگیل

وبلاگ تخصصی خدمات کشاورزی مهندس طالبی

گلستان علی

نجمن تاپ فروم

ناروش

مجله ترشک

 

www.ceasacampinas.com.br