شیوه زندگی بر زوال عقل اثرگذار است

شیوه زندگی بر زوال عقل اثرگذار است پژوهش‌ها نشان می‌دهد ابتلا به بیماری آلزایمر ارتباط مستقیمی با شیوه زندگی دارد. محققان دریافتند که علت ۷۶ درصد از موارد زوال عقل و آلزایمر به دلیل شیوه زندگی نادرست و عوامل محیطی همچون سطح آموزش گزارش شده است. به گزارش سیناپرس به نفل ازthe health محققان مؤسسه […]

شیوه زندگی بر زوال عقل اثرگذار است

پژوهش‌ها نشان می‌دهد ابتلا به بیماری آلزایمر ارتباط مستقیمی با شیوه زندگی دارد. محققان دریافتند که علت ۷۶ درصد از موارد زوال عقل و آلزایمر به دلیل شیوه زندگی نادرست و عوامل محیطی همچون سطح آموزش گزارش شده است.

به گزارش سیناپرس به نفل ازthe health محققان مؤسسه خیریه بهداشت Age UK در بریتانیا در پژوهش‌های خود به بررسی ارتباط آلزایمر و شیوه زندگی پرداختند. آنها در این بررسی‌ها دریافتند ایجاد تغییرات اساسی در شیوه زندگی می‌تواند به جلوگیری از بروز بیماری آلزایمر و دیگر گونه‌های اختلالات ضعف حافظه کمک کند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد ۷۶ درصد از موارد زوال عقل و ضعف حافظه در اثر شیوه زندگی غلط و دیگر عوامل محیطی همچون سطح آموزش به وجود می‌آید. در حقیقت زوال عقل در اثر تغییرات مهارت‌های فکر کردن با توجه به سن از جمله از دست دادن حافظه و سرعت تفکر ایجاد می‌شود.

تجزیه و تحلیل‌های این محققان نشان می‌دهد که ۵ مرحله ساده و مؤثر وجود دارد که مردم می‌توانند از آنها برای حفظ سلامت مغز و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر، استفاده کنند. این ۵ مرحله عبارتند از؛ انجام ورزش منظم، داشتن یک رژیم غذایی سالم، مطالعه، عدم استفاده از سیگار و مصرف نکردن مشروبات الکلی. لازم به ذکر است که علاوه بر این ۵ مرحله، پیشگیری و درمان دیابت، فشار خون بالا و چاقی نیز در جلوگیری از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر مؤثر هستند.