نگاهی به متفاوت‌‌‌ترین بیمارستان دامپزشکی جهان

نگاهی به متفاوت‌‌‌ترین بیمارستان دامپزشکی جهان در سطح جهان مراکز درمانی متعدد و بیمارستان‌های ویژه حیوانات وجود دارد. در این میان یکی از تخصصی‌‌‌ترین آنها، بیمارستان تخصصی پستانداران دریایی ونکوور کانادا محسوب می‌شود که به تازگی تأسیس شده و به‌طور ویژه‌ای به مطالعه پستانداران دریایی می‌پردازد. به گزارش سیناپرس، پستانداران دریایی از جمله جانوران منحصر […]

نگاهی به متفاوت‌‌‌ترین بیمارستان دامپزشکی جهان

در سطح جهان مراکز درمانی متعدد و بیمارستان‌های ویژه حیوانات وجود دارد. در این میان یکی از تخصصی‌‌‌ترین آنها، بیمارستان تخصصی پستانداران دریایی ونکوور کانادا محسوب می‌شود که به تازگی تأسیس شده و به‌طور ویژه‌ای به مطالعه پستانداران دریایی می‌پردازد.

به گزارش سیناپرس، پستانداران دریایی از جمله جانوران منحصر به فرد و خاصی هستند که با توجه به شرایط زیستی و محیط خاص زندگی‌شان همواره در خطر آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های انسانی هستند. به همین دلیل و به تازگی به‌طور مشترک و با همکاری کشورهای ایالات متحده امریکا و کانادا، یک مرکز درمانی و بیمارستانی ویژه پستانداران دریایی تأسیس شده که پژوهشگران و متخصصان در آن به مطالعه، درمان و احیای پستانداران دریایی بیمار و مجروح پرداخته و به این جانوران کمک می‌کنند تا به زندگی عادی خود بازگردند.

به تازگی نیز یک بیمارستان مخصوص پستانداران دریایی در ونکوور کانادا راه‌اندازی شده است. این بیمارستان به اتاق معاینه، اتاق عمل و تأسیسات مورد نیاز عمل جراحی مجهز شده است. علاوه بر آن، این بیمارستان از اتاقی ویژه معاینه جانوران که دارای امکانات ویژه‌ای است، برخوردار است.

این بیمارستان پس از انجام بررسی‌های لازم جهت اطمینان از سلامت این جانوران، آنها را به دریا باز می‌گردانند.

 

در بیمارستان تخصصی پستانداران دریایی ونکوور کانادا، تکنیسین دامپزشکی پیش از آزاد کردن این جانوران به محیط طبیعی خودشان، به بدن آنها دستگاه‌های ردیابی وصل می‌کنند که دارای فرستنده‌های ماهواره‌ای هستند.