پیشگیری از سرطان پروستات با مصرف کلم بروکلی

پیشگیری از سرطان پروستات با مصرف کلم بروکلی محققان تأکید می‌کنند مصرف یک وعده کلم بروکلی در روز موجب پیشگیری از سرطان پروستات می‌شود. به گزارش مهر، محققان دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا دریافتند سولفورافان، ترکیب رژیمی یافت شده در کلم بروکلی که به پیشگیری از سرطان پروستات معروف است، از طریق تأثیر بر RNA‌های طویل […]

پیشگیری از سرطان پروستات با مصرف کلم بروکلی

محققان تأکید می‌کنند مصرف یک وعده کلم بروکلی در روز موجب پیشگیری از سرطان پروستات می‌شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا دریافتند سولفورافان، ترکیب رژیمی یافت شده در کلم بروکلی که به پیشگیری از سرطان پروستات معروف است، از طریق تأثیر بر RNA‌های طویل کدگذاری نشده عمل می‌کند.

درحال حاضر دانشمندان دریافته‌اند زمانیکه این lncRNA‌ها افزایش می‌یابند می‌توانند در چندین فرایند بروز بیماری، از جمله سرطان، نقش داشته باشند.

امیلی هو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این ترکیب رژیمی موجود در کلم بروکلی می‌تواند بر lncRNA‌ها تأثیر داشته باشد و راه‌گشای ایجاد طیف وسیعی از رژیم‌های غذایی یا دارویی باشد که بر کنترل پیشروی یا درمان سرطان نقش دارند.»

همچنین در این تحقیق مشخص شد که یک lncRNA موسوم به LINC۰۱۱۱۶ در رشته سلولی سرطان پروستات در انسان افزایش می‌یابد، اما از طریق درمان با سولفورافان قابل کاهش است.

به گفته محققان، تأثیر رژیم‌غذایی بر تجلی lncRNA تاکنون به شدت ناشناخته بود. در این مطالعه محققان دریافتند زمانیکه LINC۰۱۱۱۶ مختل شد، توانایی سلول‌های سرطان پروستات در تشکیل کلونی ۴ بار کاهش می‌یابد.

 

به گفته محققان، مصرف زیاد سبزیجات کلمی نظیر بروکلی که سرشار از سولفورافان است با کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.