گل «اشرفی» با زیبایی تأثیرگذار

گل «اشرفی» با زیبایی تأثیرگذار گروه محیط‌زیست- گل اشرفی گونه‌ای از خانواده آستراسه می‌باشد. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و به‌واسطه طول مدت گلریزان آن در بین همه گل‌های یک‌ساله که در گل‌کاری‌ها می‌کارند بیش‌تر مورد توجه قرار دارد. اشرفی گیاهی است بادوام، رنگارنگ و با رشد سریع. ساقه‌های نازک و برگ‌های […]

گل «اشرفی» با زیبایی تأثیرگذار

گروه محیط‌زیست- گل اشرفی گونه‌ای از خانواده آستراسه می‌باشد. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و به‌واسطه طول مدت گلریزان آن در بین همه گل‌های یک‌ساله که در گل‌کاری‌ها می‌کارند بیش‌تر مورد توجه قرار دارد.

اشرفی گیاهی است بادوام، رنگارنگ و با رشد سریع. ساقه‌های نازک و برگ‌های سبز و باریک و گل‌های مروارید مانند تکی یا دوتایی به پهنای ۲٫۵ تا ۵ سانتی‌متر دارند. این گل‌‌ها ممکن است که تماماً زرد یا نارنجی باشند. این گیاهان می‌توانند از اواسط تابستان تا یخبندان گل بدهند.

گل اشرفی به عنوان یک گیاه زینتی معمولاً برای ایجاد چشم‌اندازهای زیبا در فضای سبز کاربرد دارد و برای طرح‌های گل‌کاری استفاده می‌شود.

زیبایی گل اشرفی بسیار چشمگیر و تأثیرگذار است. کاربرد مناسب آن در فضاهای مختلف زیبایی‌های این گل را به نمایش خواهد گذاشت.

در قرن ۱۹ از گل اشرفی برای درمان بیمارانی که زخم‌ آنها دیر بهبود می‌یافت، استفاده می‌کردند. آنها این گل را در الکل خیس کرده و روی زخم قرار می‌دادند.

اشرفی از بذوری که اوایل تا اواسط بهار مستقیماً در خاک باغ کاشته شده به‌ سرعت می‌روید. همین‌طور می‌توانید حدود ۶ هفته قبل از آخرین زمان یخبندان در فضای بسته دانه آن ‌را در عمق ۳ میلی‌متری بکارید. این گیاهان را حول و حوش زمان آخرین یخبندان بیرون ببرید. نشا‌ها یا جوانه‌های باریک را در فاصله ۲۰ سانتی‌متر از همدیگر قراردهید. در خاک اطراف گیاهان جوان رقم‌های بلند قیم قراردهید تا از ساقه‌ها در حین رشد محافظت و به آنها کمک کنند.

 

منبع: سایت نارگیل