از فواید شگفت‌انگیز انبه چه می‌دانید؟

از فواید شگفت‌انگیز انبه چه می‌دانید؟ در این گزارش، با فواید بی‌شمار انبه، این میوه تابستانی و گرمسیری، آشنا می‌شوید. به گزارش جام‌نیوز، به تازگی سایت medicalnewstoday درباره فواید میوه انبه گزارشی تهیه کرده و فواید بی‌شماری را برای این میوه بر شمرده که به شرح زیر است: ارزش غذایی انبه: خوردن روزانه یک عدد […]

از فواید شگفت‌انگیز انبه چه می‌دانید؟

در این گزارش، با فواید بیشمار انبه، این میوه تابستانی و گرمسیری، آشنا می‌شوید.

به گزارش جام‌نیوز، به تازگی سایت medicalnewstoday درباره فواید میوه انبه گزارشی تهیه کرده و فواید بی‌شماری را برای این میوه بر شمرده که به شرح زیر است:

ارزش غذایی انبه: خوردن روزانه یک عدد میوه انبه، نیاز بدن شما به ویتامین‌های A,B و C و الیاف، پتاسیم و منیزیم را تأمین می‌کند. خوردن انبه خام و نپخته باعث افزایش گلبول‌های قرمز خون می‌شود.

انبه رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و نارس آن سرد و خشک است.

ضد سرطان: آنتی‌اکسیدان موجود در انبه بدن را در برابر انواع مختلف سرطان از جمله سرطان سینه، پروستات و سرطان خون بیمه می‌کند.

مفید برای چشم و بینایی: انبه سرشار از ویتامین C است که می‌تواند از کم نور شدن چشم‌ها و ضعف آن جلوگیری کند و باعث افزایش قدرت بینایی می‌گردد.

 

کاهش وزن: انبه از چربی و کلسترول خالی است، الیاف موجود در این میوه باعث احساس سیری در افراد می‌شود و از گرسنگی‌های مداوم و پی‌درپی آنها جلوگیری می‌کند. از این روی خوردن انبه به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می‌شود.