گل «راسن تلخ» زیبای سمی در طیف رنگی زرد ،قرمز و قهو های

گل «راسن تلخ» زیبای سمی در طیف رنگی زرد ،قرمز و قهو های گروه محیط‌زیست- گل راسن تلخ یا «علف تلخ» گونه گیاهی گلدار علفی یک‌ساله با ارتفاع حدود ۶۰ سانتی‌متر از خانواده کاسنی و بومی جنوب‌شرقی ایالات متحده و شمال مکزیک می‌باشد. دو واریته از این گونه وجود دارد که در یکی از آنها […]

گل «راسن تلخ» زیبای سمی در طیف رنگی زرد ،قرمز و قهو های

گروه محیط‌زیست- گل راسن تلخ یا «علف تلخ» گونه گیاهی گلدار علفی یکساله با ارتفاع حدود ۶۰ سانتی‌متر از خانواده کاسنی و بومی جنوب‌شرقی ایالات متحده و شمال مکزیک می‌باشد.

دو واریته از این گونه وجود دارد که در یکی از آنها گل‌های مرکزی زرد و در دیگر گل‌های مرکزی قرمز – قهوه‌ای است.

در شرایط مناسب، عادت رشد گیاه به صورت بوته‌ای و متراکم است. با وجود این، وقتی با گیاهان دیگر مخلوط می‌شود، قابل تشخیص نیست. در این حالت گل‌های تکی تولید می‌کند و ارتفاع خود بوته هم کم شده و به ۵ سانتی‌متر می‌رسد.

این گیاه به آب و هوای گرم مناطق معتدل و یا نیمه‌استوایی نیاز دارد. میزان بارندگی نباید بیش از ۱۰۰۰ میلی‌متر در سال باشد و در حقیقت این گیاه به مناطق خشک‌تر سازگاری دارد. آب و هوای گرم مناطق استوایی برای این گیاه مناسب نیست.

علف تلخ به خاک‌های ماسه‌ای و لومی و مناطق نیمه‌مرطوب نیاز دارد و معمولاً در مناطق جنگلی، زمین‌های ر‌ها شده، چراگاه‌ها و زمین‌های بایر رشد می‌کند. این گیاه سایه طولانی‌مدت را نمی‌تواند تحمل کند.

تکثیر

تکثیر این گیاه با بذر صورت می‌گیرد. قسمت عمده‌ای از گل‌ها در طول بهار و تابستان تولید می‌شوند. این گونه می‌تواند در طی تنها ۸ هفته تولید گل و بذر کند. بذرهای این گیاه خواب نداشته و برای جوانه‌زنی به نور نیاز دارد. بذر‌ها می‌توانند در دامنه وسیعی از دما‌ها جوانه بزنند. گل‌های این گیاه معطر و هرمافرودیت بوده و توسط حشراتی مانند زنبور و پروانه گرده‌افشانی می‌شوند.

 

علف تلخ برای بسیاری از موجودات سمی است، اما به‌طورکلی در زمان‌هایی که مواد غذایی دیگر کمیاب شده باشد، برای چرای احشام استفاده می‌شود