روند افزایش دمای تهران بیش‌تر از متوسط جهانی است

روند افزایش دمای تهران بیش‌تر از متوسط جهانی است ضرورت دارد تا مدیران شهری و شورای شهر با پیاده‌سازی الگوی مدیریت هوشمند شهری این موج افزایش دما و بحران‌های بعدی آن را کنترل کنند. به گزارش مهر، دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به این‌که در هفته‌های اخیر موجی از گرما شهرهای کشور […]

روند افزایش دمای تهران بیش‌تر از متوسط جهانی است

ضرورت دارد تا مدیران شهری و شورای شهر با پیاده‌سازی الگوی مدیریت هوشمند شهری این موج افزایش دما و بحران‌های بعدی آن را کنترل کنند.

به گزارش مهر، دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به این‌که در هفته‌های اخیر موجی از گرما شهرهای کشور را در برگرفته و مشکلاتی را برای زندگی مردم پدیدآورده است، گفت: اگر با عینک شهری به این داستان نگاه کنیم دو مسأله مهم را می‌توانیم ارزیابی کنیم.

سیدمحسن‌طباطبایی‌مزدآبادی با بیان این‌که از یک سو بخشی از این گرما ناشی از تغییرات اقلیمی به دلیل عدم توجه به الگوهای توسعه پایدار است، افزود: از سوی دیگر زیرساخت‌های شهری نیز باید به گونه‌ای طراحی شود که در شرایط بروز بحران گرما بتواند کیفیت زیست شهری را تضمین کند.

طباطبایی‌مزدآبادی با اشاره به این‌که براساس گزارش‌ها میانگین درجه گرمای زمین با نرخ ۰٫۷۶ درجه سانتی‌گراد نسبت به دوران قبل از صنعتی شدن در حال افزایش است.

 

وی با بیان این‌که کلان‌شهر تهران نیز در تابستان با چالش‌های مربوط به افزایش دمای هوا روبه‌رو بوده است، گفت: پایتخت طی ۳۰ سال گذشته ۰٫۹ درجه افزایش دما داشته است که از متوسط افزایش دمای جهان بیش‌تر است و ضرورت دارد تا مدیران شهری و شورای شهر با پیاده‌سازی الگوی مدیریت هوشمند شهری این موج افزایش دما و بحران‌های بعدی آن را کنترل کنند.