بیش‌تر از ۹۰ درصد مردم جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند

بیش‌تر از ۹۰ درصد مردم جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند هر سال در ۶ ماهه نخست سال به دلیل گرمای هوا اثرات آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کم‌تر دیده و طبیعتاً کم‌تر از آن صحبت می‌شود. اما کم‌تر صحبت شدن و دیده نشدن، به این معنی نیست که آلودگی هوا وجود ندارد. به گزارش سینا‌پرس […]

بیش‌تر از ۹۰ درصد مردم جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند

هر سال در ۶ ماهه نخست سال به دلیل گرمای هوا اثرات آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کم‌تر دیده و طبیعتاً کم‌تر از آن صحبت می‌شود. اما کم‌تر صحبت شدن و دیده نشدن، به این معنی نیست که آلودگی هوا وجود ندارد.

به گزارش سینا‌پرس به نقل از سایت سازمان بهداشت جهانی اطلاعاتی که توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است، نشان می‌دهد بیش‌تر از ۹۰ درصد جمعیت جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که به نوعی درگیر آلودگی‌ هوا فراتر از معیارهای سازمان بهداشت جهانی است.

 

سالانه ۷ میلیون نفر در جهان بر اثر آلودگی هوا از بین می‌روند که بیش‌ترشان مربوط به کشور چین هستند. این اطلاعات نشان می‌دهد ۹۲ درصد جمعیت جهان، هوایی را تنفس می‌کنند که میزان آلاینده‌هایش بیش‌تر از مرز‌های تعیین شده توسط این سازمان است. این تحقیق که نتایج آن توسط یک نقشه تعاملی عرضه شده است، شامل جزییات تلفات ناشی از آلودگی هوا است.