تأکید بر ضرورت رعایت الزامات‌زیست‌محیطی در سند راهبردی انرژی کشور

  معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به تدوین سند راهبردی انرژی کشور از تأکید بر ضرورت رعایت الزامات ‌زیست‌محیطی در این سند خبر داد. به گزارش ایرنا، سعید متصدی با اشاره به جلسه شورای عالی انرژی به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در محل نهاد ریاست جمهوری، گفت: در این جلسه […]

 

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به تدوین سند راهبردی انرژی کشور از تأکید بر ضرورت رعایت الزامات ‌زیست‌محیطی در این سند خبر داد.

به گزارش ایرنا، سعید متصدی با اشاره به جلسه شورای عالی انرژی به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در محل نهاد ریاست جمهوری، گفت: در این جلسه سند راهبردی انرژی کشور که می‌تواند چشم انداز مناسبی از چالش‌ها، تنگناها، اهداف کلان و راهبرد‌ها در حوزه انرژی پیش روی کشور قرار دهد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

متصدی با اشاره به چالش‌های تولید و مصرف انرژی در کشور، افزود: به‌طور مثال تولید آلودگی‌های گازی به ویژه آلودگی هوا، انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فرایند مصرف انرژی و به ویژه بحث‌های مرتبط با انرژی فسیلی از جمله این چالش‌ها است.

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: طرح مباحث کاهش میزان انتشار آلاینده‌های هوا ناشی از مصرف انرژی، همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به منظور تحقق تعهدات ملی و بین‌المللی در بخش راهبردهای کلی بحث انرژی از جمله پیشنهادات بسیار خوب در سند تدوین شده است.

وی تأکید بر الزام به رعایت ملاحظات و استانداردهای‌زیست‌محیطی و در نظر گرفتن جنبه‌های‌زیست‌محیطی اقدامات در حوزه انرژی را از دیگر موارد مهم مطرح شده در این سند دانست و گفت: همچنین توسعه و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک از طریق ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و حمایت از تکنولوژی‌های این حوزه از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این سند ملی است.

متصدی گفت: بر اساس این سند ضمن رعایت الزامات‌زیست‌محیطی به ارتقاء بهره‌وری انرژی که یکی از عوامل اصلی و پیش برنده توسعه کشور به حساب می‌آید، توجه ویژه شده است.

 

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیژن زنگنه، وزیر نفت، معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست و محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت از جمله حاضران در این جلسه بودند