آتش‌سوزی ۲۰۰ هکتار از منطقه حفاظت شد میانکاله را خاکستر کرد

آتش‌سوزی ۲۰۰ هکتار از منطقه حفاظت شد میانکاله را خاکستر کرد آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌ شده میانکاله واقع در استان مازندران، دهم مرداد آغاز شد و چند روز ادامه داشت. این آتش‌سوزی که در تاریخ میانکاله بی‌سابقه بوده، چندین هکتار از این منطقه حفاظت شده را خاکستر کرد. به گزارش ایلنا، حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل […]

آتش‌سوزی ۲۰۰ هکتار از منطقه حفاظت شد میانکاله را خاکستر کرد

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌ شده میانکاله واقع در استان مازندران، دهم مرداد آغاز شد و چند روز ادامه داشت. این آتش‌سوزی که در تاریخ میانکاله بی‌سابقه بوده، چندین هکتار از این منطقه حفاظت شده را خاکستر کرد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، در این زمینه گفت: در حال حاضر نمی‌توان میزان دقیق خسارت را تخمین زد، اما به هرحال با قطعیت می‌توان گفت که بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های میانکاله در آتش سوخته است.

گفتنی است آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده میانکاله از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و موجب شد آتش بخش عظیمی از اکوسیستم این پناهگاه بی‌نظیر را از میان ببرد. و البته خطر آتش‌سوزی هنوز کاملاً برطرف نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران افزود: عامل این آتش‌سوزی انسانی است اما این‌که آتش به صورت سهوی یا عمدی آغاز شده، هنوز در حال بررسی است.

 

وی همچنین گفت: علاوه بر کمبود امکانات، اکثریت نیروهای انسانی سازمان، صرف پایش، بررسی مناطق و برخورد با متخلفان می‌شود و سازمان نیروهای جداگانه برای اطفای حریق در اختیار ندارد. به علاوه نیروهایی که در اختیار سازمان هستند نیز تجهیزات کافی ندارند.