کاهش ابتلا به نزدیک‌بینی با قرارگیری در فضاهای باز پرنور

  طبق یافته یک مطالعه جدید، افزایش قرارگیری در معرض نور در فضاهای باز به شکل قابل توجهی موجب کاهش نزدیک بینی در کودکان می‌شود. به گزارش مهر، یافته‌های محققان دانشگاه کوییزلند استرالیا نشان می‌دهد کار نزدیک با کامپیوتر و سایر صفحات موجب نزدیک‌بینی نمی‌شود بلکه عدم بهره‌گیری کافی از نور محیط‌های باز موجب بروز […]

 

طبق یافته یک مطالعه جدید، افزایش قرارگیری در معرض نور در فضاهای باز به شکل قابل توجهی موجب کاهش نزدیک بینی در کودکان می‌شود.

به گزارش مهر، یافته‌های محققان دانشگاه کوییزلند استرالیا نشان می‌دهد کار نزدیک با کامپیوتر و سایر صفحات موجب نزدیک‌بینی نمی‌شود بلکه عدم بهره‌گیری کافی از نور محیط‌های باز موجب بروز این مشکل می‌شود.

اسکات رید، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: کودکانی که به کم‌ترین نحو از نور فضاهای باز بهره می‌گیرند، رشد چشم سریع‌تری دارند و از اینرو روند پیشرفت نزدیک‌بینی در آن‌‌ها سریع‌تر است.

همچنین به گفته محققان، افراد مبتلا به نزدیک بینی که زمان بودن خود را در فضاهای باز افزایش می‌دهند، روند پیشرفت این مشکل بینایی در آن‌‌ها کاهش می‌یابد.

متخصصان توصیه می‌کنند لازم است کودکان حداقل روزی یک ساعت و ترجیحاً دو ساعت از نور فضاهای باز بهره گیرند تا از بروز نزدیک بینی و پیشرفت آن در آن‌‌ها پیشگیری شود.

رید در ادامه می‌گوید: لازم است اپتومتریست‌‌ها بیماران خود را آگاه سازند که کم‌تر از ۶۰ دقیقه قرارگیری در نور فضاهای باز در روز، فاکتور پرخطری برای ابتلا به نزدیک بینی است.

 

اخیرا اعلام شده بود که تا سال ۲۰۵۰ نیمی از جمعیت جهان مبتلا به نزدیک بینی خواهند شد که ریسک نابینایی ناشی از آن هم افزایش می‌یابد. به گفته محققان، در صورت عدم توجه به پیشگیری از ابتلا به نزدیک بینی، ۱۰ درصد از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ در معرض نابینایی قرار خواهند داشت.