کلانتری، سکاندار جدید محیط‌زیست ایران

کلانتری، سکاندار جدید محیط‌زیست ایران رییس‌جمهوری دیروز در حکمی عیسی‌کلانتری را به‌عنوان معاون رییس‌جمهوری و رییس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست منصوب کرد و مسؤولیت صندلی سبز پردیسان را به وی سپرد. به گزارش ایرنا، در متن حکم حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌حسن‌روحانی خطاب به کلانتری آمده است: «به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر […]

کلانتری، سکاندار جدید محیط‌زیست ایران

رییس‌جمهوری دیروز در حکمی عیسی‌کلانتری را به‌عنوان معاون رییس‌جمهوری و رییس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست منصوب کرد و مسؤولیت صندلی سبز پردیسان را به وی سپرد.

به گزارش ایرنا، در متن حکم حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌حسن‌روحانی خطاب به کلانتری آمده است: «به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست» منصوب می‌شوید.

سوابق رییس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست به شرح زیر است:

کلانتری که متولد سال ۱۳۳۱ شهرستان مرند در استان آذربایجان‌شرقی است، تحصیلات خود را در دوره کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه ۱۳۵۰-۱۳۵۴ رشته زراعت، اصلاح نباتات، دوره کارشناسی ارشد دانشگاه نبرآسکا آمریکا ۱۹۷۶-۱۹۷۸ (۱۳۵۵-۱۳۵۷) رشته فیزیولوژی زراعی و دوره دکتری دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا ۱۹۷۸-۱۹۸۱ (۱۳۵۷-۱۳۶۰) رشته فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی گذرانده است.

وی تاکنون مسؤولیت‌های اجرایی گوناگونی برعهده داشته که از جمله می‌توان به رییس سازمان ترویج کشاورزی ایران (۱۳۶۱) رییس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال کشور (سال ۶۲ تا ۱۳۶۷) ، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ایران (سال‌های ۶۲ تا ۱۳۶۴) ، مدیرعامل و رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان (سال ۶۴ تا ۱۳۶۷) وزیر کشاورزی (سال ۶۷ تا ۱۳۷۹) دبیرکل و رییس شورای مرکزی خانه کشاورز ایران (از سال ۸۰ تاکنون) و مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۸۵ تاکنون اشاره کرد.