صدور حکم توقف فعالیت ۱۱ واحد کوره زغال‌گیری

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهریار خبر داد صدور حکم توقف فعالیت ۱۱ واحد کوره زغال‌گیری سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شهریار از صدور حکم جلب ۱۱ تن از متصدیان کوره‌های زغال‌گیری غیرمجاز و آلاینده در شهرستان خبر داد. به گزارش سامات، محمودرضا‌سعیدپور با اعلام این خبر گفت: در پی شناسایی کانون‌های آلاینده توسط واحد گشت […]

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهریار خبر داد

صدور حکم توقف فعالیت ۱۱ واحد کوره زغال‌گیری

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شهریار از صدور حکم جلب ۱۱ تن از متصدیان کوره‌های زغال‌گیری غیرمجاز و آلاینده در شهرستان خبر داد.

به گزارش سامات، محمودرضا‌سعیدپور با اعلام این خبر گفت: در پی شناسایی کانون‌های آلاینده توسط واحد گشت و پایش اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شهریار و در نهایت اقامه دعوی علیه این افراد سودجو به دستگاه قضایی به منظور جمع‌آوری ۱۱ باب کوره و برخورد قانونی با متخلفان، دستور توقف فعالیت و حکم جلب این افراد صادر و واحد حقوقی محیط‌زیست آن را به کلانتری تسلیم کرد تا اقدامات پلیسی لازم از سوی نیروی انتظامی انجام شود.

وی افزود: فعالیت غیراصولی کوره‌ها با انتشار دود غلیظ و آلاینده موجب آلودگی شدید هوا، تخریب خاک و تهدید بهداشت عمومی و مزاحمت برای ساکنان منطقه می‌شود و به استناد ماده ۲۹قانون نحوه جلوگیری از هوا و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

 

سعیدپور خاطرنشان‌کرد: در طول دوساله اخیر در شهرستان شهریار بیش از ۱۰۰باب کوره زغال‌گیری جمع‌آوری و متصدیان آن به دادستان شهرستان معرفی شده‌اند و پاکسازی کامل این قبیل واحدهای آلاینده در دستور کار این قرار دارد.