گردشگری برخلاف نفت یک صنعت پایدار است

رییس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری گردشگری برخلاف نفت یک صنعت پایدار است علی‌اصغر‌مونسان گفت: در حالی که صنعت نفت دارای مشکلاتی مانند تغییر قیمت است، صنعت گردشگری یک صنعت پایدار است و در گردشگری علاوه بر درآمد ارزی می‌توانیم آثار فرهنگی و آیین‌های زیبایمان را معرفی کنیم. به گزارش فارس، علی‌اصغرمونسان رییس سازمان […]

رییس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری

گردشگری برخلاف نفت یک صنعت پایدار است

علی‌اصغر‌مونسان گفت: در حالی که صنعت نفت دارای مشکلاتی مانند تغییر قیمت است، صنعت گردشگری یک صنعت پایدار است و در گردشگری علاوه بر درآمد ارزی می‌توانیم آثار فرهنگی و آیین‌های زیبایمان را معرفی کنیم.

به گزارش فارس، علی‌اصغرمونسان رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار نگارگران معاصر که با حضور محمود‌فرشچیان، استاد نگارگری ایران، بهمن‌نامورمطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث ‌فرهنگی، جمعی هنرمندان و نگارگران برگزار شد، گفت: خوشحالم که در خدمت هنرمندان خصوصاً استاد محمودفرشچیان هستم. اعتقاد دارم هنر بهترین ابزار انتقال مفاهیم است و در حالی‌که بسیاری از مفاهیم را از طرق دیگر نمی‌توان منتقل کرد هنرمندان با زبان هنر به خوبی می‌توانند این مفاهیم را منتقل کنند.

وی افزود: بنابراین هم هنر فاخر است و هم هنرمند و خوشحالم که کشور ما با هزاران سال قدمت و سابقه فرهنگی ‌تاریخی مملو از هنرمندان است که آثار متعدد آنها در جای‌جای کشور به ‌نمایش درآمده است.

مونسان تصریح‌کرد: هنر این هنرمندان حقیقتاً کشور ما را نسبت به سایر کشور‌ها فاخر کرده است و باید با تمام وجود سعی و تلاش کنیم که از آثار ملموس و ناملموسمان به‌خوبی پاسداری شود و ضمن شناسایی آثار فرهنگی‌ تاریخی از آنها حفاظت کنیم.

معاون رییس‌جمهوری اضافه‌کرد: ما در سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به ‌دنبال این هستیم که گردشگری بر دو پایه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی رشد و توسعه یابد و از آثار و نتایج مادی و معنوی آن بهره‌مند شویم چراکه متأسفانه با وجود ظرفیت‌های بسیار مناسبی که در این حوزه وجود دارد، در این خصوص جایگاه خوبی نداریم در حالی که کشورهایی در منطقه با جغرافیایی محدود سالانه میلیون‌‌ها گردشگر جذب می‌کنند.

وی با بیان این‌که متأسفانه با این همه ظرفیت و با وجود هنرمندان بسیار خوب نتوانسته‌ایم در این حوزه جایگاه مناسبی را کسب کنیم اضافه‌کرد: امیدوارم در دولت دوازدهم با کمک مردم و نخبگان موجبات رشد و ترقی گردشگری بر دو پایه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی بیش از پیش فراهم شود. چراکه گردشگری به‌خاطر گردش بالای مالی که در دنیا دارد دارای اهمیت است و به ازای ورود هر گردشگر ۱۲۰۰ دلار درآمد ارزی نصیب کشور می‌شود که این رقم برابر با صادرات ۳۰ بشکه نفت است.

 

رییس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه‌داد: این در حالی است که صنعت نفت دارای مشکلاتی مانند تغییر قیمت است اما صنعت گردشگری یک صنعت پایدار است و در گردشگری علاوه بر درآمد ارزی می‌توانیم آثار فرهنگی و آیین‌های زیبایمان را معرفی کنیم.