استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف در استرالیا ممنوع می‌شود

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف در استرالیا ممنوع می‌شود طبق اعلام مقامات دولتی استرالیا از سال ۲۰۱۸ استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف در ایالت استرالیای غربی ممنوع می‌شود. به گزارش ایسنا، به گفته مقامات استرالیایی هدف از اجرای این طرح، مقابله با آلودگی پلاستیکی است که به‌طور چشمگیری به حیات موجودات دریایی و […]

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف در استرالیا ممنوع می‌شود

طبق اعلام مقامات دولتی استرالیا از سال ۲۰۱۸ استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف در ایالت استرالیای غربی ممنوع می‌شود.

به گزارش ایسنا، به گفته مقامات استرالیایی هدف از اجرای این طرح، مقابله با آلودگی پلاستیکی است که به‌طور چشمگیری به حیات موجودات دریایی و پرندگان آسیب وارد می‌کند.

قرار است این طرح از ماه جولای آینده به اجرا گذاشته شود.

مقامات محلی استرالیا با بیان این‌که بیش از یک دهه است که برای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف تلاش‌هایی انجام گرفته، اظهارداشتند: با این وجود تعداد کیسه‌های پلاستیکی که هر سال استفاده می‌شود، افزایش پیدا کرده است.

به گفته کارشناسان جایگزین‌هایی برای کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف وجود دارد و لازم است با خودداری از به‌کار بردن اجناس یکبار مصرف در ساخت آینده‌ای پایدار برای نسل آینده تلاش شود.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در دیگر ایالت‌های این کشور از جمله استرالیای‌جنوبی و تاسمانی ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی اعمال شده است.