حمایت ملی از باغستان سنتی قزوین

فعالان محیط‌زیست اعلام کردند حمایت ملی از باغستان سنتی قزوین ۱۳۴ سازمان مردم‌نهاد و جمعی از فرهیختگان کشور در بیانیه‌ای از باغستان سنتی قزوین اعلام حمایت کردند. این نامه به شورای شهر قزوین تحویل شده است. به گزارش مهر، بیانیه حمایت از باغستان سنتی قزوین در قالب نامه‌ای تحویل دبیرخانه شورای اسلامی شهر قزوین شد. […]

فعالان محیط‌زیست اعلام کردند

حمایت ملی از باغستان سنتی قزوین

۱۳۴ سازمان مردم‌نهاد و جمعی از فرهیختگان کشور در بیانیه‌ای از باغستان سنتی قزوین اعلام حمایت کردند. این نامه به شورای شهر قزوین تحویل شده است.

به گزارش مهر، بیانیه حمایت از باغستان سنتی قزوین در قالب نامه‌ای تحویل دبیرخانه شورای اسلامی شهر قزوین شد.

این بیانیه حاوی مطالبه‌ مردم و تشکل‌ها از پنجمین شورای اسلامی شهر قزوین در تلاش مستمر، فراگیر و مبتنی بر اصول توسعه پایدار جهت حفظ و احیای باغستان سنتی قزوین است و در قالب پویشی ملی مورد حمایت ۱۳۴ تشکل مردم نهاد از سرتاسر کشور و جمع کثیری از هموطنان قرار گرفته است. همه‌ اقشار جامعه از جمله کشاورزان و باغداران، صنعتگران، فرهنگیان، دانشگاهیان، روحانیون، هنرمندان، جامعه پزشکی، جامعه مهندسی، کسبه و بازاریان و دانشجویان از امضاکنندگان این نامه هستند.

در میان حمایت‌کنندگان از این بیانیه، نام فرهیختگان کشور از جمله احسان اشراقی استاد ممتاز دانشگاه تهران و عضو فرهنگستان علوم، مجید مخدوم استاد سرشناس و پیشکسوت دانشگاه در رشته محیط‌زیست، گرایش ارزیابی و آمایش سرزمینی و کنشگر محیط‌زیست، ابوالقاسم‌جمشیدی استاد دانشگاه در رشته اقتصاد و معاون دو دوره وزارت صنایع در دوران جنگ و سازندگی، مهدی‌مجابی استاد دانشگاه علم و صنعت، محمددرویش معاون سابق مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست، غلامحسین‌کرمی استاد دانشگاه شاهرود و استاد برجسته مدیریت منابع آب، حمیدرضارضایی استاد دانشگاه محیط‌زیست و منابع طبیعی گرگان، مریم‌شهبازی دکترای بیولوژی گیاهی، پژوهشگر و عضو هیأت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران، حجج‌الاسلام عباس قدس، محمدعلیگو، سیدرئوف‌تقوی، امیرمهراندشت که به نمایندگی از ۲۰ روحانی که در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند، و تعدادی از هنرمندان، سینماگران و شعرای بنام کشور از انتشار این بیانیه حمایت کرده‌اند.

 

این بیانیه همچنین به امضای جمعی از باغداران باغستان سنتی قزوین و تعدادی از مدیران بلندپایه استان از جمله محمودکمالی شهردار اسبق قزوین، محمدعلی‌حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین، رضاافلاطونی مدیرکل امور اراضی استان قزوین، حسین‌شیری و مدیرکل سابق راه و ترابری استان قزوین رسیده است.