طاسی در قیاس با چاقی برای ابتلا به بیماری قلبی خطرسازتر است

طاسی در قیاس با چاقی برای ابتلا به بیماری قلبی خطرسازتر است نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که طاسی الگوی مردانه و خاکستری شدن زودهنگام مو در قیاس با چاقی عامل خطرسازتری برای ابتلا به بیماری قلبی در مردان زیر ۴۰ سال محسوب می‌شوند. به گزارش ایرنا، مطالعه بیش از دو هزار مرد جوان در […]

طاسی در قیاس با چاقی برای ابتلا به بیماری قلبی خطرسازتر است

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که طاسی الگوی مردانه و خاکستری شدن زودهنگام مو در قیاس با چاقی عامل خطرسازتری برای ابتلا به بیماری قلبی در مردان زیر ۴۰ سال محسوب می‌شوند.

به گزارش ایرنا، مطالعه بیش از دو هزار مرد جوان در هند نشان داد که مردانی که دچار طاسی زودهنگام و یا خاکستری شدن پیش از موعد مو شده بودند در قیاس با مردانی که موی سر کامل بیش‌تر به بیماری عروق کرونر مبتلا شده بودند.

این مطالعه که توسط محققان انجمن قلب‌شناسی اروپا انجام شد، قرار است در کنفرانس سالانه انجمن قلب‌شناسی هند قرائت شود.

مایک کناپتون، مدیر بخش پزشکی در بنیاد قلب انگلیس گفت: این مطالعه نشان می‌دهد که شناسایی مردان مبتلا به ریزش زودهنگام مو و خاکستری شدن پیش از موعد مو می‌تواند به شناسایی افرادی که در معرض خطر بیش‌تر ابتلا به بیماری قلبی هستند، کمک کند.

 

وی ادامه داد: با این‌که طاسی زودهنگام مو و خاکستری شدن پیش از موعد مو قابل تغییر نیستند، اما می‌توان با اصطلاح شیوه زندگی و عوامل خطرساز مانند کلسترول بالا و فشار به پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی کمک کنند.