زندگی صنعتی و سرطان‌های نوظهور

زندگی صنعتی و سرطان‌های نوظهور عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییر سبک زندگی و صنعتی شدن آن را از علل اصلی بروز سرطان‌های نوظهور برشمرد و گفت: همین مسأله در ایران سبب افزایش شیوع سرطان‌های دستگاه گوارش به ویژه سرطان روده (کلورکتال) شده است. به گزارش ایرنا، مهدی عقیلی در این زمینه اظهار […]

زندگی صنعتی و سرطان‌های نوظهور

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییر سبک زندگی و صنعتی شدن آن را از علل اصلی بروز سرطان‌های نوظهور برشمرد و گفت: همین مسأله در ایران سبب افزایش شیوع سرطان‌های دستگاه گوارش به ویژه سرطان روده (کلورکتال) شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی عقیلی در این زمینه اظهار کرد: سرطان‌های مری و معده در مناطق شمالی کشور شامل استان‌های اردبیل، گرگان، گنبد کاووس، خراسان شمالی و رضوی نسبت به سایر مناطق شیوع بیش‌تری دارد.

وی توضیح داد: میزان شیوع این نوع از سرطان‌‌‌ها در سایر نواحی کشور با یکدیگر اختلاف زیادی ندارد.

عقیلی همچنین از شیوع سرطان پروستات در بین مردان در ایران خبر داد و گفت: از آنجایی که سرطان پروستات از جمله سرطان‌های وابسته به سن است و جمعیت کشور رو به سالمندی پیش می‌رود، میزان شیوع این سرطان نیز در کشور ما روبه افزایش گذاشته است.

متخصص رادیولوژی و آنکولوژی با بیان این‌که آمارهای میزان شیوع سرطان در ایران و جهان تقریباً یکسان است، افزود: سالانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار نفر به تعداد مبتلایان به سرطان در کشور افزوده می‌شود.

 عقیلی با تأکید بر این‌که طب سنتی نمی‌تواند سرطان را درمان کند، افزود: طب سنتی در درمان سرطان تنها می‌تواند در کنار روش‌های درمانی موجود، عوارض را کاهش داده و به بهبود زندگی بیماران در حین مراحل درمان کمک کند.

احمد مافی، متخصص رادیوتراپی آنکولوژی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این رابطه گفت: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مبتلایان به سرطان در صورت تشخیص زودهنگام درمان قطعی می‌شوند، افزود: روش‌های درمانی مختلفی برای درمان سرطان وجود دارد که بنا به شدت و نوع بیماری و تشخیص پزشک معالج از آن استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: در ۵۰ درصد از موارد ابتلا به سرطان، جراحی درمان اصلی است و در ۵۰ درصد مابقی رادیوتراپی و شیمی درمانی به عنوان درمان کمکی به‌کار گرفته می‌شود.