آیا انسان به حداکثر طول عمر خود رسیده است؟

آیا انسان به حداکثر طول عمر خود رسیده است؟ مطالعات تیمی از پژوهشگران فرانسوی نشان می‌دهد که انسان علی‌رغم پیشرفت‌های پزشکی و بهبود تغذیه و سبک زندگی، به حداکثر ظرفیت خود از نظر طول عمر، قد و… رسیده است و در این میان عواملی مانند محیط‌زیست دارای اهمیت زیادی هستند. به گزارش سیناپرس، تیمی از […]

آیا انسان به حداکثر طول عمر خود رسیده است؟

مطالعات تیمی از پژوهشگران فرانسوی نشان می‌دهد که انسان علی‌رغم پیشرفت‌های پزشکی و بهبود تغذیه و سبک زندگی، به حداکثر ظرفیت خود از نظر طول عمر، قد و… رسیده است و در این میان عواملی مانند محیط‌زیست دارای اهمیت زیادی هستند.

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران در مطالعات جدید خود به بررسی برخی از جنبه‌های مهم زندگی انسان از جمله قد، طول عمر و ویژگی‌های فیزیکی وی پرداخته‌اند. در این مطالعات مشخص شد که انسان از نظر ساختار زیستی دارای محدودیت‌هایی است که به نظر می‌رسد در برخی موارد به حداکثر میزان قابل دسترسی آنها، دست پیدا کرده است. در این مطالعات همچنین مشخص شد که برخی عوامل زیست‌محیطی مانند تغییرات آب و هوایی می‌تواند تأثیراتی نامطلوب بر این محدودیت‌ها داشته و آنها را کاهش دهد.

در شرایطی که هر نسل از انسان‌ها در قرون اخیر به نسبت نسل پیشین خود از طول عمر بیش‌تری برخوردار بودند، به نظر می‌رسد که انسان در آستانه رسیدن به حد نهایی طول عمر خود بوده و امکان زندگی بیش‌تر از این مدت زمان وجود ندارد.

در این پژوهش به یافته‌ها و اطلاعات ارزشمندی که از سوی پژوهشگران مختلفی طی ۱۲۰ سال گذشته جمع‌آوری شده بود پرداخته شده و به این ترتیب می‌توان تحقیقات فوق را نخستین نمونه از این دست محسوب کرد. در این بازنگری اطلاعات، محققان به اطلاعات تاریخی توجه ویژه‌ای کرده و پارامترهایی از جمله ژنتیک و محیط‌زیست را مد نظر قراردادند.

در شرایطی که هر نسل از انسان‌ها در قرون اخیر به نسبت نسل پیشین خود از طول عمر بیش‌تری برخوردار بودند، به نظر می‌رسد که انسان در آستانه رسیدن به حد نهایی طول عمر خود بوده و امکان زندگی بیش‌تر از این مدت زمان وجود ندارد

 

به باور این پژوهشگران، نسل فعلی انسان‌ها را می‌توان نخستین نسلی محسوب کرد که به حداکثر ظرفیت توانایی خود دست یافته و از ان بهره‌مند شده است.