بحران زیست‌محیطی در یاسوج

  عضو شورای شهر یاسوج گفت: سالیانه ۲۶۸ میلیون تن شیرانه زباله از زیر خاک وارد آب‌های زیر زمینی شهر می‌شود. به گزارش مهر، سعید پایدار همچنین افزود: اگر در راستای ساماندهی دفع زباله‌ها در یاسوج برنامه جامعی طراحی و اجرا نشود، در آینده‌ای نزدیک پایتخت طبیعت ایران به پایتخت بحران‌های زیست‌محیطی تبدیل خواهد شد. […]

 

عضو شورای شهر یاسوج گفت: سالیانه ۲۶۸ میلیون تن شیرانه زباله از زیر خاک وارد آب‌های زیر زمینی شهر می‌شود.

به گزارش مهر، سعید پایدار همچنین افزود: اگر در راستای ساماندهی دفع زباله‌ها در یاسوج برنامه جامعی طراحی و اجرا نشود، در آینده‌ای نزدیک پایتخت طبیعت ایران به پایتخت بحران‌های زیست‌محیطی تبدیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این یک زنگ خطر بسیار جدی برای آینده شهر یاسوج است و در صورت عدم چاره‌اندیشی با بحران‌های فراوانی در آینده روبه‌رو خواهیم شد.

پایدار میانگین تولید زباله در شهر یاسوج را روزانه ۲٫۵ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این میزان از میانگین استاندارد بسیار بالاتر است.

وی افزود: معضل زباله‌های عفونی و پسماند بیمارستان‌ها یک خطر بسیار جدی برای شهر است.

این عضو شورای شهر تأکید کرد: زباله‌های عفونی بسیار خطرناک هستند و تاکنون سرنگ‌های دور ریخته شده در زباله‌ها صدمات بسیاری به‌کارگران شهرداری وارد کرده است.

پایدار با بیان این‌که وضعیت دفع زباله‌ها در بیمارستان‌های شهر یاسوج نامناسب است، اظهار داشت: بیمارستان‌های شهر و مراکز بهداشتی وضعیتی بهتر از شهر یاسوج ندارند و متأسفانه محوطه بیمارستان امام سجاد به محل تولد سگ‌های ولگرد تبدیل شده است.

 

وی افزود: ر‌ها کردن و ریختن زباله‌ها در کنار رودخانه‌ها، موجب ازدیاد حیوانات ولگرد می‌شود و در اطراف برخی از کشتارگاه‌ها به علت دفع نامناسبات ضایعات گوشت، این معضل قابل مشاهده است.