مطالعه آلزایمر توسط برجسته‌‌ترین پژوهشگر زن اروپایی

  انجمن پژوهشی اتحادیه اروپا با پرداخت مبلغ دو و نیم میلیون یورو به دانشگاه ورونا در کشور ایتالیا موافقت کرد. این مبلغ قرار است در راستای مطالعه آلزایمر و کشف روش درمانی این بیماری توسط دانشمند برجسته زن اروپایی به نام گابریل کنستانتین استفاده شود. به گزارش سینا پرس به تازگی انجمن پژوهشی اتحادیه […]

 

انجمن پژوهشی اتحادیه اروپا با پرداخت مبلغ دو و نیم میلیون یورو به دانشگاه ورونا در کشور ایتالیا موافقت کرد. این مبلغ قرار است در راستای مطالعه آلزایمر و کشف روش درمانی این بیماری توسط دانشمند برجسته زن اروپایی به نام گابریل کنستانتین استفاده شود.

به گزارش سینا پرس به تازگی انجمن پژوهشی اتحادیه اروپا با پرداخت مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار یورو جهت پیشبرد مطالعات مربوط به آلزایمر موافقت کرد. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه، مبلغ فوق در اختیار دانشگاه ورونا قرار گرفته و تیمی از پژوهشگران به سرپرستی گابریل کنستانتین؛ پژوهشگر ارشد این دانشگاه قرار است به مطالعه مراحل ایجاد آلزایمر، دلایل بروز آن و راه‌های درمان این بیماری بپردازند.

در این مطالعات، تیم پژوهشی فوق‌الذکر به‌طور ویژه‌ای به بررسی بحث تأثیر و عملکرد گلبول‌های سفید خون در عملکرد سیستم اعصاب و از کار افتادگی آن‌ها خواهند پرداخت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند نتایج به دست آمده از این مطالعات بتواند کمک‌های شایانی در رابطه با کشف روش‌های درمانی جدید کرده و امیدها را برای مبارزه با آلزایمر افزایش دهد .

در این مطالعات، تیم پژوهشی فوق‌الذکر به‌طور ویژه‌ای به بررسی بحث تأثیر و عملکرد گلبول‌های سفید خون در عملکرد سیستم اعصاب و از کارافتادگی آن‌ها خواهند پرداخت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند نتایج به دست آمده از این مطالعات بتواند کمک‌های شایانی در رابطه با کشف روش‌های درمانی جدید کرده و امیدها را برای مبارزه با آلزایمر افزایش دهد. گابریل کنستانتین پژوهشگری شناخته شده و موفق در سطح جهانی محسوب شده و این بودجه پژوهشی که در اختیار وی قرار گرفته است، سومین بودجه پژوهشی تصویب شده از سوی انجمن پژوهشی اتحادیه اروپا طی ۵ سال گذشته است که به وی پرداخت می‌شود.

این دانشمند ایتالیایی دارای سوابق بسیار موفقی در حوزه مطالعات مغز و اعصاب بوده و در پرونده وی موفقیت‌های چشمگیری در این حوزه ثبت شده است. برای نمونه در سال ۲۰۰۳ میلادی، گابریل کنستانتین نخستین زن ایتالیایی بود که موفق به دریافت جایزه ریتا لوی مونتالچینی شد. این جایزه به پاس مطالعات ارزشمند وی در زمینه التهاب مغز و بیماری‌های مرتبط با آن به وی داده شد. در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز لقب پژوهشگر زن برجسته از سوی انجمن پژوهشی اتحادیه اروپا به گابریل کنستانتین اعطا شد.

 

بیماری آلزایمر را می‌توان اصلی‌‌ترین بیماری زوال عقل در جوامع امروزی دانست که بر اساس آمارهای بین‌المللی حدود ۴۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به آن مبتلا هستند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند آمار مبتلایان به این بیماری تا سال ۲۰۳۰ به ۶۶ میلیون نفر و تا سال ۲۰۵۰ به ۱۱۵ میلیون نفر افزایش پیدا کند.