هوای پاک در گرو ورود صنایع به صنعت سبز

کلانتری اعلام کرد هوای پاک در گرو ورود صنایع به صنعت سبز رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این‌که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم صنایع خودروسازی، پتروشیمی و نفت جزو صنایع سبز قرار گیرند، گفت: اگر صنایع وارد صنعت سبز نشوند در کلان‌شهر‌‌ها هوای پاک نخواهیم داشت. به گزارش ایرنا، عیسی‌کلانتری در نوزدهمین […]

کلانتری اعلام کرد

هوای پاک در گرو ورود صنایع به صنعت سبز

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این‌که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم صنایع خودروسازی، پتروشیمی و نفت جزو صنایع سبز قرار گیرند، گفت: اگر صنایع وارد صنعت سبز نشوند در کلان‌شهر‌‌ها هوای پاک نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، عیسی‌کلانتری در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز به تلاش‌های دولت روحانی برای حفظ محیط‌زیست اشاره کرد و افزود: ٨٠ درصد آلودگی هوا مربوط به صنایع متحرک مانند خودرو و سوخت‌های فسیلی است.

وی ادامه‌داد: محیط‌زیست وضعیت خوبی ندارد و اگر تمام مردم برای حفظ آن تلاش نکنند دولت و سازمان محیط‌زیست به تنهایی قادر به حل آن نخواهد بود. امیدواریم هیچ وقت مجبور به تعطیل کردن صنایع آلاینده نباشیم.

معاون رییس‌جمهوری همچنین با اشاره به مشکل کم آبی در کشور افزود: قرار است حداقل حدود ٧٠٠هزارهکتار از اراضی کشاورزی از زیر کشت بهاره خارج شود. همچنین توسعه فضای سبز متوقف و بخش عمده چمن‌کاری در شهر‌‌ها حذف می‌شود.

کلانتری تأکیدکرد: خوزستانی‌‌ها به علت گرد و غبار در برخی مواقع تا چندین روز از منازل خارج نمی‌شوند، در حالیکه این ریزگرد‌‌ها منشأ داخلی دارند و هنوز منشأ خارجی وارد کشور نشده که به نظر می‌رسد از نیمه دوم فروردین وارد کشور می‌شود.

وی اظهارکرد: محیط‌زیست کشور در لبه حرکت می‌کند و وضعیت مناسبی ندارد، در ۵ماه گذشته بیش از ١٠روز مدارس تعطیل شد، همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سالانه ٢٥هزارنفر جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می‌دهند.

کلانتری با اشاره به کاهش بارش در کشور گفت: بارش‌‌ها که بخشی از خطای ما انسان‌‌ها را پوشش می‌داد و آلودگی‌‌ها را کم می‌کرد، اکنون در بد‌‌ترین شرایط قرار دارد، امسال نسبت به ٥٠سال گذشته بیش از ٦١درصد از متوسط بارش‌‌ها کاهش داشته است.

معاون رییس‌جمهوری تأکیدکرد: امیدواریم سال آینده شاهد حضور صنایع سبز بیش‌تری باشیم.

 

نوزدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به منظور تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی که در راستای حفظ محیط‌زیست اقدامات برجسته‌ای انجام داده‌اند و همچنین ترویج فرهنگ زیست‌محیطی در بین واحدهای صنعتی و خدماتی کشور و انتقال تجارب مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد.