کتان، افزایش ایمنی بدن و ضد سرطان

کتان، افزایش ایمنی بدن و ضد سرطان کتان گیاهی است یک‌ساله با ریشه‌های نسبتاً عمودی و منشعب همراه با ریشه‌های کناری. طول ریشه اصلی آن گاهی اوقات به ۱۰۰سانتی‌متر و ریشه‌های کناری به ۱۵سانتی‌متر می‌رسد و در مناطق خشک ریشه آن به عمق زیاد خاک فرو می‌رود. خواص درمانی ۱- روغن تخم کتان علاوه بر […]

کتان، افزایش ایمنی بدن و ضد سرطان

کتان گیاهی است یکساله با ریشه‌های نسبتاً عمودی و منشعب همراه با ریشه‌های کناری. طول ریشه اصلی آن گاهی اوقات به ۱۰۰سانتی‌متر و ریشه‌های کناری به ۱۵سانتی‌متر می‌رسد و در مناطق خشک ریشه آن به عمق زیاد خاک فرو می‌رود.

خواص درمانی

۱- روغن تخم کتان علاوه بر داشتن Omega-3 دارای ویتامینE نیز می‌باشد و حتی اگر به مقدار بیش از احتیاج (یک قاشق چایخوری در روز) مصرف شود، عوارض جانبی نخواهد داشت.

۲- خاصیت مهم دیگر روغن کتان اثر ضد تورم آن می‌باشد. میگرنهای دردناک را شفا داده و عادات ماهانه دردناک را از بین می‌برد.

۳- مطالعات جدید نشان داده است که روغن تخم کتان حتی می‌تواند مصونیت بدن را در مقابل بیماری‌ها بالا ببرد. استفاده از این روغن از سرطان جلوگیری می‌کند.

۴- تخم کتان به علت داشتن موسیلاژ زیاد نرم‌کننده بسیار خوبی است و در رفع یبوست می‌توان از آن استفاده کرد. بدین منظور باید تخم کتان را روی زبان ریخت و با مقداری آب آن را بدون جویدن بلعید و یا می‌توان تخم کتان را در آب خیس کرده و صبح ناشتا خورد.

۵- دم کرده تخم کتان نیز معجزه گر است. دم کرده آن علاج بیماری‌های مجاری ادرار، زخم معده و ورم روده، یبوست، ورم مثانه، سنگ کلیه، ‌سرفه، دردهای پریود و حتی مرض قند می‌باشد.

می توان تخم کتان را با مقادیری آب جوشانید و سپس جوشانده آن را در داخل وان حمام ریخت و در آن دراز کشید. خارش پوست را فورا از بین می‌برد.

 

منبع: سایت نارگیل