جزیره هرمز آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی

جزیره هرمز آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی بخشدار هرمز گفت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، جزیره هرمز آمادگی پذیرایی از هموطنان و گردشگران است. رضا میرحسینی در گفت‌و‌گو با مهر درمورد تسهیلات سفر نوروزی در جزیره هرمز بیان داشت: موج اول سفرهای نوروزی از ۲۵اسفند در سراسر کشور آغاز می‌شود که […]

جزیره هرمز آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی

بخشدار هرمز گفت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، جزیره هرمز آمادگی پذیرایی از هموطنان و گردشگران است.

رضا میرحسینی در گفت‌و‌گو با مهر درمورد تسهیلات سفر نوروزی در جزیره هرمز بیان داشت: موج اول سفرهای نوروزی از ۲۵اسفند در سراسر کشور آغاز می‌شود که جزیره هرمز هم با عنایت به وجود جاذبه‌های گردشگری فراوانی که در خود جای دارد نظیر قلعه پرتغالی‌ها، مکتب‌خانه‌ها، قصر صورت، برج گلک، برج تیرانداز، قدمگاه خضر نبی(س) بازار زعفرانیه محل ساخت فرش خاکی، دره رنگین‌کمان‌ها، غار‌های نمکی، جاذبه‌های دشت آهوان و ساحل پرندگان و ده‌ها جاذبه دیگر هرساله میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان است.

میرحسینی با اعلام این‌که در طول سال گذشته قریب به ۵۰۰هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز دیدن کردند، عنوان کرد: از آغاز فصل گردشگری جزیره هرمز که از مهر ماه آغاز می‌شود تاکنون بیش از ۴۷۰هزار گردشگر و مسافر به جزیره هرمز مسافرت کردند که در مقایسه با سال گذشته ۴۳درصد رشد چشمگیری داشت.

نماینده دولت در هرمز با اشاره به استقبال چشمگیر هموطنان از جزیره رنگین‌کمانی خلیج‌فارس اظهار کرد: گفت: طی ۶روز پایانی دهه مبارک فجر (۱۷ تا ۲۲بهمن) بیش از ۴۲هزارو۷۰۰نفر مسافر از طریق بنادر شهید حقانی و ذاکری قشم به جزیره هرمز تردد داشته و از جاذبه‌های گردشگری این جزیره دیدن کردند.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز بیان داشت: اکنون روزانه بیش از ۵هزار مسافر به جزیره زیبای هرمز تردد می‌کنند و از جاذبه‌های دیدنی این جزیره بازدید می‌کنند.

میر حسینی اظهارداشت: قریب به ۳هزارتوریست خارجی از کشورهای ژاپن، استرالیا، فرانسه، اسپانیا، چک، اوکراین و آلمان از از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری جزیره هرمز بازدید کرده که رشد خوبی در جذب گردشگر خارجی داشته است.

بخشدار هرمز بیان داشت: قلعه پرتغالی‌های هرمز به عنوان بزرگ‌‌‌ترین قلعه پرتغالی‌‌‌ها در جنوب کشور و در سطح استان پهناور هرمزگان طی این مدت مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز اظهار داشت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از محور‌‌‌ها و پایه‌های اساسی بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است و ما چاره‌ای جز جدا شدن از اقتصاد نفتی نداریم و یکی از راه‌ها، اقتصاد گردشگری برای ارزآوری مناسب است.

بخشدار هرمز از گستراندن ششمین فرش حاکی توسط هنرمندان هنر‌های تجسمی هرمز در ساحل سنگ مرغان هرمز خبر داد و گفت: این فرش خاکی پس از وقفه یک ساله هنرمندان این جزیره ششمین فرش خاکی با ابعاد ۱۲۰۰متر مربع با همکاری هنرمندان سراسر کشور در هنر‌های تجسمی پهن خواهند کرد و۱۷ اسفند ماه با حضور مقامات کشوری، استانی و شهرستانی این فرش خاکی رونمایی خواهد شد.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز گفت: طی چند سال گذشته با پهن کردن فرش خاکی توانسته جزیره هرمز را به عنوان یکی از زیبا‌‌‌ترین جزایر خلیج‌فارس بشناسند.

بخشدار هرمز اظهار داشت: جزیره هرمز با وجود بیش از ۹۰ طیف خاک‌رنگی یک جزیره زیبا و منحصر به فرد در جهان می‌باشد که امیدواریم مسؤولان در خصوص راه‌اندازی دانشکده زمین‌شناسی زمینه حضور دانشجویانی بیش‌تری در این جزیره را فراهم سازند .

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز گفت: در کنار طبیعت زیبای هرمز سواحل آب‌شیرینکن، محیط‌زیست، معدن، ساحل با طلوع و غروب فوق‌العاده زیبای خورشید بر فراز دریا که طلوع آن از دریای عمان و تنگه هرمز و غروب آن بر خلیج‌فارس است موقعیتی استثنایی را برای جذب گردشگران و طعبیت گردان فراهم ساخته است.

میر حسینی گفت: جاذبه گردشگری مانند قلعه پرتغالی‌ها، مکتب خانه، قصر صورت، برج گلک، برج تیر انداز، قدمگاه خضر نبی (س)، بازار زعفرانیه، محل ساخت فرش خاکی، دره رنگین‌کمان‌ها، غارهای نمکی، جاذبه‌های دشت آهوان و ساحل پرندگان و ده‌ها جاذبه دیگر می‌تواند مقصدی برای بازدید گردشگران در جزیره هرمز باشد.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز از افزایش بازدید گردشگران نوروزی از سواحل و کوه‌های رنگی خبر داد و بیان داشت: یکی از موفقیت‌های قابل ذکر ستاد تسهیلات خدمات سفر هرمز رشد بیش از۲۰۰درصدی آمار بازدیدکنندگان از سواحل و طبیعت بکر و کوه‌های رنگی این جزیره است که این افزایش در جزیره کاملاً مشهود بود.

بخشدار هرمز با اشاره به سیاست منطقی و به جای دولت در امر توجه ویژه به صنعت گردشگری گفت: جزیره هرمز یکی از نقاط بسیار مستعد استان برای توسعه گردشگری دریایی و طبیعی است که امید است با توجه ویژه به آن و حل نواقص موجود از جمله کوتاه‌سازی مسیر دریایی و ایجاد امکانات رفاهی لازم، شاهد به فعلیت رسیدن استعدادهای بالقوه آن برای توسعه گردشگری باشیم.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز بیان کرد: با توجه به ازدیاد گردشگران از لحاظ وسایل نقلیه ایاب و ذهاب جوابگوی حضور هموطنان خواهیم بود و با تمهیداتی که صورت گرفته است کمبود وسایل نقلیه با بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های خودرویی جزیره رفع خواهد شد.

 

نماینده دولت در جزیره هرمز اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز امسال امکان جابه‌جایی خودرو و مسافر از بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز با لندینگ کرافت فراهم بشود.