ازدواج‌های فامیلی عامل مهم نقص ایمنی کودکان

ازدواج‌های فامیلی عامل مهم نقص ایمنی کودکان معاون مرکز تحقیقات نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بررسی‌های به عمل آمده در مورد بیماری نقص ایمنی نشان می‌دهد که حدود دو سوم کودکان مبتلا به این بیماری حاصل ازدواج فامیلی هستند. به گزارش ایرنا، نیمارضایی با اشاره به این‌که در ایران فراوانی ازدواج فامیلی خیلی […]

ازدواج‌های فامیلی عامل مهم نقص ایمنی کودکان

معاون مرکز تحقیقات نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بررسی‌های به عمل آمده در مورد بیماری نقص ایمنی نشان می‌دهد که حدود دو سوم کودکان مبتلا به این بیماری حاصل ازدواج فامیلی هستند.

به گزارش ایرنا، نیمارضایی با اشاره به این‌که در ایران فراوانی ازدواج فامیلی خیلی بیش‌تر از کشورهای غربی است، افزود: تقریباً یک سوم کودکان متولد شده در ایران حاصل ازدواج فامیلی هستند. بیماری‌های ژنتیکی در کشور ما وجود دارند که در کشورهای غربی بسیار نادر بوده یا حتی مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که نقص ایمنی جزو بیماری‌های نادر محسوب می‌شود، افزود: حدود ۱۰سال قبل در این حوزه ۱۵۰نوع مختلف بیماری نقص ایمنی شناسایی شده بود که درحال حاضر این تعداد به بیش از ۳۵۰نوع بیماری رسیده است.

معاون مرکز تحقیقات نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اقدامات مؤثری در زمینه تشخیص و مراقبت‌های بیماری‌های نادر ژنتیکی در دنیا انجام گرفته و کشور ما هم از این موضوع بی‌نصیب نبوده و آزمایش‌های تشخیصی ژنتیکی متعددی برای شناخت بیماری ارثی یا مادر زادی نادر فراهم شده است.

بیماری نادر(Rare disease) درصد بسیار کمی از جمعیت را درگیر می‌کند. اغلب بیماری‌های نادر جزو اختلال‌‌های ژنتیکی محسوب می‌شوند.