عادات غلط تغذیه‌ای، هنگام خستگی مداوم

عادات غلط تغذیه‌ای، هنگام خستگی مداوم خستگی مداوم، نوعی واکنش بدن برای ذخیره انرژی در مواقعی است که انرژی لازم و مورد نیازش را دریافت نمی‌کند. به گزارش آوای سلامت، در این میان عادت‌های غلط غذایی به خستگی دامن می‌زند و باعث می‌شود شما انرژی کم‌تری در طول روز داشته باشید: ۱- کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها: […]

عادات غلط تغذیه‌ای، هنگام خستگی مداوم

خستگی مداوم، نوعی واکنش بدن برای ذخیره انرژی در مواقعی است که انرژی لازم و مورد نیازش را دریافت نمی‌کند.

به گزارش آوای سلامت، در این میان عادت‌های غلط غذایی به خستگی دامن می‌زند و باعث می‌شود شما انرژی کم‌تری در طول روز داشته باشید:

۱- کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها: درست است که کربوهیدرات‌های ساده و قندهای پردازش شده خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهند ولی صرف نظر کردن از مصرف تمام کربوهیدرات‌‌‌ها نیز منجر به احساس خستگی و خواب آلودگی می‌شود. یک رژیم غذایی موفق باید حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و غنی از فیبر باشد.

۲- پرهیز از مصرف صبحانه: شما ممکن است این عادت را داشته باشید که هر روز با نوشیدن یک فنجان قهوه خانه را ترک کنید و این کار باعث احساس خواب آلودگی در اواسط روز و اواخر بعد از ظهر خواهد شد. یک صبحانه مفید باید حاوی مواد پروتئینی و کربوهیدرات‌های پیچیده برای تعادل قند خون و ثبات انرژی در تمام طول روز باشد.

۳- حذف وعده‌های غذایی: خیلی از افرادی که برنامه‌های کاهش وزن را دنبال می‌کنند، تصمیم به قطع کالری از رژیم غذایی می‌گیرند. محققان کلینیک مائو هشدار می‌دهند که گرسنه ماندن بیش از ۴ساعت بین وعده‌های غذایی منجر به افت قند خون و احساس فرسودگی و خستگی می‌شود.

۴- تکیه بیش از حد به قهوه: قهوه اگرچه برای داشتن صبحی شاداب تر و دور از کرختی مفید است اما اگر مصرف آن به‌خصوص در هنگام بعد از ظهر هم ادامه یابد، اثر معکوس روی خستگی خواهد داشت.

۵- اجتناب کامل از گوشت قرمز: قبل از این که از مصرف آن به‌طور کامل پرهیز کنید، باید این نکته را بدانید که گوشت قرمز منبع بسیار مفید از آهن است؛ ماده معدنی که کمبود آن در بدن منجر به کاهش اکسیژن‌رسانی به خون و ایجاد خستگی و ضعف می‌شود

اجتناب کامل از مصرف مواد قندی: اجتناب کامل از مواد قندی حتی میوه‌های حاوی قند طبیعی منجر به کاهش سطح انرژی و تجربه خستگی و ضعف می‌شود.