دلایل شایع ریزش مو و راهکار‌های درمانی

دلایل شایع ریزش مو و راهکار‌های درمانی نتیجه زندگی صنعتی امروزی آن شده که سن ریزش مو با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است به‌طوری که در گذشته بازه سنی ریزش مو ۳۰سالگی رو به بالا بوده است. اما امروزه بازه سنی ریزش مو از ۱۵سالگی شروع می‌شود. به گزارش تسنیم، آیا تا امروز چهره خود […]

دلایل شایع ریزش مو و راهکار‌های درمانی

نتیجه زندگی صنعتی امروزی آن شده که سن ریزش مو با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است به‌طوری که در گذشته بازه سنی ریزش مو ۳۰سالگی رو به بالا بوده است. اما امروزه بازه سنی ریزش مو از ۱۵سالگی شروع می‌شود.

به گزارش تسنیم، آیا تا امروز چهره خود را بدون مو تصور کرده‌اید؟ آمار‌‌‌ها نشان می‌دهد که تقریباً همه افراد در طول دوران زندگی خود حداقل یک بار با این استرس و دغدغه مواجه می‌شوند.

در این رابطه امیرهوشنگ‌ احسانی، متخصص پوست و مو و زیبایی دلایل افزایش ریزش مو در جامعه را این‌گونه توضیح می‌دهد: کلمه طاسی معمولاً در موارد ارثی و در پی‌بیماری‌های هورمونی به‌کار می‌رود ولی در مورد ریزش مو بیش از ۳۰ تا ۴۰ دلیل می‌تواند مؤثر باشند از جمله مسایل ارثی، کم خونی، کم کاری تیروئید، بیماری‌های داخلی، مصرف داروهای شیمیایی، عوارض زایمان، حوادث ناگوار و شوک و استرس ناشی از آن، بیماری‌های اعصاب، داروهای مختلف و…. در سال‌های اخیر کمبود میکرو و ماکروالمنتها و ویتامین‌های حیاتی مانند ویتامینD حاصل از تغذیه اشتباه افراد از جمله عوامل ریزش مو بوده است، ولی همچنان مهم‌ترین علت ریزش مو جنبه ارثی است که معمولاً در نواحی پیشانی و از رستنگاه مو آغاز می‌شود.

احسانی درمورد این‌که آیا این ریزش‌‌‌ها برگشت‌پذیرند یا خیر؟ و همچنین مصرف شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین در درمان عنوان کرد: روند کچلی معمولاً پیش‌رونده و تهاجمی است و اصول اساسی تجویز برای این معضل رویکرد دفاعی و کنترلی دارد به‌طور مثال برخی داروهای هورمونی می‌توانند از پیشروی کچلی و ریزش مو جلوگیری کنند که طبیعتاً عوارض جانبی مربوط به خود را دارند و به مدت زمان محدودی می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از سخت کنترل‌شونده‌‌‌‌ترین مدل‌های ریزش مو در افراد نوع ارثی-ژنتیکی-هورمونی است که احتمال برگشت پذیری آن بیش‌تر از سایر انواع مدل‌های ریزش مو است. همچنین درمورد شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین باید عرض کنم که رویکرد کنترلی-مراقبتی مو در دنیا چند سالی است که به سمت و سوی استفاده از کمپلکس کافئین سوق داده شده است و این تمایل نتیجه اثبات اثرات بسیار مفید کافئین در کنترل و مراقبت از ریزش مو و عدم وجود عوارض جانبی در نتیجه استفاده از آن است

همچنین این متخصص پوست و مو درمورد سن ریزش مو می‌گوید: یکی از مهم‌ترین عوامل ریزش مو تداخلات هورمونی بیان می‌شود اما این بدان معنی نیست که عوامل دیگر نمی‌توانند تأثیری در ریزش موی افراد داشته باشند و یا بالعکس عوامل دیگر نمی‌توانند موجب سلامت و کیفیت مو در افراد شوند. نتیجه زندگی صنعتی امروزی آن شده که سن ریزش مو با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است به‌طوری که در گذشته بازه سنی ریزش مو ۳۰سالگی رو به بالا بوده است. اما امروزه بازه سنی ریزش مو از ۱۵سالگی شروع می‌شود.