واریس احتمال بروز لخته خون را افزایش می‌دهد

واریس احتمال بروز لخته خون را افزایش می‌دهد مطالعات جدید محققان تایوانی نشان می‌دهد رگ‌های واریسی صرفاً از نظر ظاهری و زیبایی ناخوشایند نیستند، بلکه از نظر پزشکی نیز یک معضل محسوب می‌شوند و احتمال بروز لخته خون را به میزان پنج برابر افزایش می‌دهند.  به گزارش ایرنا، مطالعات نشان می‌دهد لخته‌های ایجاد شده در […]

واریس احتمال بروز لخته خون را افزایش می‌دهد

مطالعات جدید محققان تایوانی نشان می‌دهد رگ‌های واریسی صرفاً از نظر ظاهری و زیبایی ناخوشایند نیستند، بلکه از نظر پزشکی نیز یک معضل محسوب می‌شوند و احتمال بروز لخته خون را به میزان پنج برابر افزایش می‌دهند.

 به گزارش ایرنا، مطالعات نشان می‌دهد لخته‌های ایجاد شده در پا‌ها، در صورت حرکت و رسیدن به قلب و ریه تهدید بزرگی برای سلامتی محسوب می‌شود. رگ‌های واریسی یک شرایط پزشکی تقریباً رایج است که حدود ۲۳درصد از آمریکایی‌های بالغ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این‌که رگ‌های واریسی سبب بروز ترومبوز وریدی می‌شود یا خیر، هنوز از نظر محققان مبهم است. ولی آنچه واضح است این است که بیماران مبتلا به واریس ۵برابر بیش‌تر در معرض ترومبوز وریدی قرار دارند.

محققان معتقدند رگ‌های واریسی را نباید فقط از دید زیبایی مورد بررسی قرارداد، بلکه به عنوان یک معضل پزشکی باید مورد توجه و درمان جدی قرار گیرند.