نقش سوخت دیزلی در بروز نوعی بیماری عصبی

نقش سوخت دیزلی در بروز نوعی بیماری عصبی مطالعات محققان مدرسه بهداشت عمومی Harvard T.H. Chan در بوستون نشان می‌دهد قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گازهای دیزلی احتمال ابتلا به بیماری ALS را حدود ۴۰درصد افزایش می‌دهد. این دستاورد زنگ خطری برای رانندگان جاده‌ای است. به گزارش ایرنا، بیماری ALS (اسکلروز آمیوتروفیک جانبی) که […]

نقش سوخت دیزلی در بروز نوعی بیماری عصبی

مطالعات محققان مدرسه بهداشت عمومی Harvard T.H. Chan در بوستون نشان می‌دهد قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گازهای دیزلی احتمال ابتلا به بیماری ALS را حدود ۴۰درصد افزایش می‌دهد. این دستاورد زنگ خطری برای رانندگان جاده‌ای است.

به گزارش ایرنا، بیماری ALS (اسکلروز آمیوتروفیک جانبی) که بیماری لوگرینگ نیز نامیده می‌شود، یک بیماری عصبی پیشرونده است که سبب زوال تدریجی سلول‌های عصبی می‌شود و توانایی حرکتی بیمار را سلب می‌کند. در ALS بیمار به مرور زمان توانایی مکالمه را از دست می‌دهد و به دلیل ضعف عضلات، تنفس نیز به دشواری انجام می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از مشاغل از جمله رانندگان کامیون، افسران پلیس، کارگران کارخانه‌های کشتیرانی، کارگران ساختمانی، کارگران مزرعه و اپراتورهای ماشین‌های صنعتی بیش‌تر در معرض این آلودگی‌‌ها قرار دارند.