فائو ابزار آنلاین جدیدی برای ارزیابی منابع جنگلی رونمایی کرد

فائو ابزار آنلاین جدیدی برای ارزیابی منابع جنگلی رونمایی کرد فائو ابزار آنلاین جدید و رایگانی با هدف تسهیل ارایه گزارش درباره وضعیت و تغییرات منابع جنگلی جهان ارایه کرده است که با آن کشور‌ها می‌توانند اطلاعات شفاف‌تری درباره اطلاعات مرتبط با جنگل‌ها ارایه کنند. به گزارش ایرنا، پایش و گزارش‌دهی کارآمد درباره پوشش جنگل‌ها […]

فائو ابزار آنلاین جدیدی برای ارزیابی منابع جنگلی رونمایی کرد

فائو ابزار آنلاین جدید و رایگانی با هدف تسهیل ارایه گزارش درباره وضعیت و تغییرات منابع جنگلی جهان ارایه کرده است که با آن کشور‌ها می‌توانند اطلاعات شفاف‌تری درباره اطلاعات مرتبط با جنگل‌ها ارایه کنند.

به گزارش ایرنا، پایش و گزارش‌دهی کارآمد درباره پوشش جنگل‌ها و تغییرات کاربری اراضی از اهمیتی اساسی برای ارزیابی پیشرفت به سوی اهداف توسعه پایدار برخوردار بوده و نقش حیاتی در اقدامات کشور‌ها با هدف سازگاری با تغییرات اقلیمی و کاهش پیامدهای این پدیده ایفا می‌کند.

این برنامه که با پشتیبانی مالی اتحادیه اروپا و دولت فنلاند تولید و در آیین ویژه‌ای در شهر تولکای مکزیک رونمایی شده است به عنوان منبعی قابل اتکا در فرایند تولید گزارش «ارزیابی منابع جنگلی جهان۲۰۲۰» مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انسی پکارینن، کارشناس ارشد جنگلداری در فائو، درباره این ابزار آنلاین گفت: ارزیابی وضعیت منابع جنگلی جهان مستلزم دسترسی به جریان مداوم و قابل اتکای داده‌ها است.

به گفته وی، پلتفرم جدید کشور‌ها را قادر می‌سازد که داده‌های به روز و دقیقی درباره جنگل‌ها جمع‌آوری کنند، مشکلات گزارش‌دهی را کاهش دهند و ارزیابی بهتری از پیشرفت به سمت اهداف توسعه پایدار داشته باشند.

ابزار جدید فائو شامل برخی امکانات جدید به مانند مدخل‌های اصلاح شده داده، تصویرسازی از داده‌ها و نیز کاربری‌هایی چون بازبینی و تحلیل است.

پلت‌فرم جدید فائو از موتور جستجوی گوگل‌ ارث (Google Earth Engine) بهره می‌برد و برای نخستین بار تمامی ۱۷۱کارشناس رسمی کشورهای عضو که مسؤول تدوین گزارش‌ها هستند، قادر خواهند بود در کنار همکاران خود دسترسی رایگان به مخازن جهانی داده‌ها، ابزار تحلیل و همچنین قدرت پردازش گوگل داشته باشند.

حتی افرادی که تجربه قبلی در حوزه سنجش از دور ندارند، می‌توانند از طریق این ابزار به تصاویر ماهواره‌ای و دیگر داده‌های جغرافیایی دسترسی داشته و به پایش پوشش ملی جنگل‌ها و تغییرات کاربری اراضی در بازه‌های زمانی متفاوت بپردازند.