الهام از موجودات دریایی برای بهبود زندگی انسان

الهام از موجودات دریایی برای بهبود زندگی انسان  دانشمندان با بررسی ساختار غذایی حلزون‌های دریایی به دنبال درک کردن روش‌هایی برای تغییر در زنجیره غذایی و اعمال آن بر روی زندگی انسان‌ها هستند. به گزارش سیناپرس، دانشمندان به‌تازگی اقدام به آزمایش تعدادی از موجودات دریایی کرده‌اند تا ببینند که تأثیر ساختار غذایی آنها بر روی […]

الهام از موجودات دریایی برای بهبود زندگی انسان

 دانشمندان با بررسی ساختار غذایی حلزون‌های دریایی به دنبال درک کردن روش‌هایی برای تغییر در زنجیره غذایی و اعمال آن بر روی زندگی انسان‌ها هستند.

به گزارش سیناپرس، دانشمندان به‌تازگی اقدام به آزمایش تعدادی از موجودات دریایی کرده‌اند تا ببینند که تأثیر ساختار غذایی آنها بر روی محیط‌زیست چیست. این دانشمندان با استفاده از حلزون‌های دریایی، در حقیقت گزینه‌های مختلف غذایی را برای آنها فراهم ساختند. تعداد حلزون‌‌‌‌ها ۲۵عدد بود و غذاهای ارایه شده به آنها مواردی مانند گونه‌ای از میگو، هایدروید پولیپ‌‌‌ها (نوعی گونه زیستی بسیار ریز که شباهت زیادی به مرجان‌‌‌‌ها دارند) و چند گزینه دیگر بودند.

با این روش در حقیقت هدف این بود که بتوان زنجیره غذایی را تغییر داده و بتوان موجب شد که شکارچیان مختلفی خود به‌عنوان طعمه‌های جدید مطرح شوند. این کار توسط دانشمندان با نام kleptopredation شناخته شده است که از لغت یونانی‌ به معنی سارق یا متقلب گرفته شده است.

این حلزون‌‌‌‌ها در حقیقت گونه‌هایی هستند که با خوردن پولیپ‌های یاد شده در وضعیتی که شکم آنها سیر است، می‌توانند به نجات محل زیست آنها کمک کنند. دلیل این امر هم این است که غذای داخل شکم هایدروید پولیپ‌ها، موجب می‌شود که حلزون‌‌‌‌ها تعداد کم‌تری از آنها را خورده و سیر شوند. البته شاید غذای موردنظر برای هایدروید‌‌‌ها چندان برای آنها دلچسب نباشد ولی در عمل به بقای نسل آنها کمک زیادی می‌شود.

البته دانشمندان به دنبال این هستند که ببیند چطور می‌توانند با الهام‌گیری از این موجودات، منابع خود را مدیریت کنند. به‌این‌ترتیب شاید بتوان روشی جدید برای ایجاد مزارع ویژه‌ای در دل شهرهای شلوغ استفاده کرده و زنجیره غذایی را بار دیگر برای انسان‌ها نیز دور زد.