بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا

بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا آکواریوم جورجیا، بزرگ‌ترین آکواریم دنیا محسوب می‌شود. این آکواریوم که در ۲۱ نوامبر سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شد، از زیبا‌ترین و باارزش‌‌ترین مراکز مطالعات آبزیان و جانوران دریایی به شمار می‌رود. به گزارش سیناپرس، آتلانتا مرکز و بزرگ‌ترین شهر ایالت جورجیای آمریکاست که آکواریم بزرگ جورجیا در این شهر قرار گرفته است. […]

بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا

آکواریوم جورجیا، بزرگ‌ترین آکواریم دنیا محسوب می‌شود. این آکواریوم که در ۲۱ نوامبر سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شد، از زیبا‌ترین و باارزش‌‌ترین مراکز مطالعات آبزیان و جانوران دریایی به شمار می‌رود.

به گزارش سیناپرس، آتلانتا مرکز و بزرگ‌ترین شهر ایالت جورجیای آمریکاست که آکواریم بزرگ جورجیا در این شهر قرار گرفته است. این آکواریوم با ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه از آب دریا پر شده و محل نگهداری ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ گونه مختلف آبزی است. تنوع ماهی‌های این آکواریم بسیار بالاست و گوناگونی و رنگارنگی ماهی‌ها، زیبایی شگفت‌انگیزی به محیط آن می‌دهد. از برجسته‌‌ترین آبزیانی که در این آکواریوم دیده می‌شود، می‌توان ۴ وال کوسه جوان، ۴ نهنگ بلوگا و ۴ سفره ماهی بزرگ را نام برد.

از نکات قابل توجه آکواریوم جورجیا، وجود بخش پژوهشی و آموزشی است. در این بخش با استفاده از آموزش‌ها و تحقیقات لازم، اقدام به نجات و نگهداری از گونه‌های در خطر و در حال انقراض آبزیان مختلف می‌شود و تلاش می‌شود تا جلوی انقراض جانواران دریایی کمیاب گرفته شود.

این آکواریوم از تونل‌های متعددی تشکیل شده به‌طوری که در هنگام عبور از آن در هر سوی مسیر عبور بازدیدکنندگان، آب دیده می‌شود و ماهی‌های گوناگون در آن آزادانه در حال شنا کردن هستند. جانوران مختلف و زیبای اقیانوس‌ها و دریا‌ها در ۵ گالری مختلف به نام‌های گالری استوایی، گالری اقیانوسی، گالری آب سرد، گالری رودخانه‌ای و گالری جورجیا، به نمایش گذاشته شده‌اند که هر گالری ویژه یک گونه محیط‌زیست خاص است.

در گالری جورجیا کوسه‌ها، سفره ماهی‌ها و لاک ‌پشت‌‌های دریایی به نمایش در آمده‌اند که در میان صخره‌های مرجانی به این سو و آن سو می‌روند. در گالری رودخانه‌ای، یک رودخانه واقعی دیده می‌شود که گردشگران می‌توانند ماهی‌های رودخانه‌‌ای امریکای شمالی را در آن مشاهده کنند. پیراناها، ماهی‌های الکتریسیته و دیگر آبزیان رودخانه‌ای از گونه‌های مختلف این گالری است.

گالری آب سرد یکی دیگر از گالری‌های آکواریوم جورجیا است که نمایشگاهی از ماهی‌ها و پستانداران قطبی بوده و محیط واقعی زندگی این آبزیان برای بازدیدکنندگان مورد نمایش قرار گرفته است. نهنگ‌‌های بلوگا در این گالری دیده می‌شوند. از دیگر آبزیان قابل توجهی که در این گالری به نمایش گذاشته شده است می‌توان به پنگوئن‌‌های پاسیاه آفریقای جنوبی، شیرهای دریایی کالیفرنیا و خرچنگ‌‌های عنکبوتی ژاپنی اشاره کرد.

گالری اقیانوسی این آکواریوم بزرگ دارای بیش از ۱۰۰هزار ماهی در گونه‌های مختلف است که در کنار کوسه‌ها زندگی کرده و محیط واقعی آبزیان را در اقیانوس‌ها به نمایش گذاشته‌اند.

جالب است که گردشگران برای مشاهده این مجموعه زیبا، از یک تونل سی متری زیر آبی می‌گذرند و خود را در بخشی از اقیانوس و در کنار دیگر آبزیان می‌بینند. این مرحله از بازدید آکواریم جورجیا یکی از هیجان‌انگیز‌‌ترین بخش‌ها و همچنین دومین بخش پرطرفدار آن است.

این آکواریوم بزرگ دارای یک بخش روباز است که بیش‌ترین طرفداران آن را کودکان تشکیل می‌دهند چرا که در این بخش بازدید‌کنندگان می‌توانند با دست یا انگشت خود ماهی‌های مختلف و البته بی‌خطر را لمس کنند. از امکانات قابل توجه در این بخش این است، زمانی که بازدید‌کننده یک ماهی را لمس می‌کند، متنی پر از حباب بر روی صفحه نمایشگر پیشِ روی بازدیدکننده ظاهر می‌شود که همه اطلاعات آن‌ گونه و نیز شرایط زندگی‌‌اش را توضیح می‌دهد.