کم تحرکی در جامعه بیداد می‌کند

کم تحرکی در جامعه بیداد می‌کند رییس انجمن فیزیوتراپی ایران، با اشاره به بروز پدیده سالمندی در کشور، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، باید برنامه‌های پیشگیری را عملیاتی کند. به گزارش مهر، محمد‌علی‌محسنی‌بندپی در این زمینه اظهارداشت: بی‌حرکتی، یکی از معضلات نظام سلامت کشور است که بیداد می‌کند. وی با عنوان این مطلب […]

کم تحرکی در جامعه بیداد می‌کند

رییس انجمن فیزیوتراپی ایران، با اشاره به بروز پدیده سالمندی در کشور، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، باید برنامه‌های پیشگیری را عملیاتی کند.

به گزارش مهر، محمد‌علی‌محسنی‌بندپی در این زمینه اظهارداشت: بی‌حرکتی، یکی از معضلات نظام سلامت کشور است که بیداد می‌کند.

وی با عنوان این مطلب که در ۳ دهه آینده با پدیده سالمندی در کشور مواجه خواهیم شد، افزود: سالمندی در ۳۰ سال آینده بزرگ‌ترین معضل نظام سلامت خواهد بود.

محسنی‌بندپی با اشاره به معضلات تغییر سبک زندگی مردم که منجر به فقر حرکتی در جامعه شده است، ادامه‌داد: بی‌حرکتی مادر همه بیماری‌هاست.

وی با اعلام این مطلب که آمار‌ها نشان می‌دهد کم‌تر از ۲۰ درصد افراد زیر ۱۸ سال در دنیا دچار بی‌حرکتی هستند، افزود: این آمار در ایران به ۳۹ درصد می‌رسد.

محسنی‌بندپی گفت: وقتی صحبت از کم تحرکی می‌کنیم، یعنی این‌که یک فرد می‌بایست روزانه بین ۳ تا ۵ هزار قدم ‌بردارد که دچار بی‌حرکتی نشود.