شهرهای آمریکا سالانه ۳۶ میلیون اصله درخت از دست می‌دهند

شهرهای آمریکا سالانه ۳۶ میلیون اصله درخت از دست می‌دهند کارشناسان محیط‌زیست می‌گویند: شهرهای آمریکا در سال ۳۶ میلیون اصله درخت از دست می‌دهند. به گزارش ایسنا، در بررسی این کارشناسان آمده است: با از دست رفتن سالانه ۳۶ میلیون اصله درخت در شهرهای آمریکا، پوشش گیاهی درختی در این مناطق به میزان بیش از […]

شهرهای آمریکا سالانه ۳۶ میلیون اصله درخت از دست می‌دهند

کارشناسان محیط‌زیست می‌گویند: شهرهای آمریکا در سال ۳۶ میلیون اصله درخت از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در بررسی این کارشناسان آمده است: با از دست رفتن سالانه ۳۶ میلیون اصله درخت در شهرهای آمریکا، پوشش گیاهی درختی در این مناطق به میزان بیش از ۷۰ هزار هکتار در سال کاهش پیدا کرده است. در حالی که گسترش سطوح نفوذناپذیر از قبیل جاده و ساختمان‌ها در سراسر این کشور به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

ارزیابی‌‌ها نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد از این سطوح نفوذناپذیر در مناطقی ایجاد شده که پیش از این برای رشد درختان مورد استفاده بوده است.

مجموع کاهش پوشش درختان در شهر‌ها و مناطق اطراف آن در فاصله ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ به یک درصد رسیده است. محققان هشدار داده‌اند از آنجایی که چهار‌پنجم مردم آمریکا در مناطق شهری زندگی می‌کنند. این وضعیت می‌تواند پیامدهای زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

پوشش‌های گیاهی در مناطق شهری انتشار آلاینده کربن را کاهش داده و وضعیت آب و هوایی را متعادل می‌سازد و همچنین کیفیت آب و هوا را بهبود می‌دهد.

به گزارش روزنامه گاردین، در عین حال پوشش‌های گیاهی شهری فوائد اجتماعی از قبیل بهبود سلامت جسمی و روحی را برای شهروندان به دنبال دارد.